Görüş Bildir
Haberler
Yüzyıllar Önce Yapılmış Olmalarına Rağmen Muhteşem Detaylarıyla Sizi Büyüleyecek 18 Heykel

etiket Yüzyıllar Önce Yapılmış Olmalarına Rağmen Muhteşem Detaylarıyla Sizi Büyüleyecek 18 Heykel

Usta bir heykeltıraşın maharetli ellerinin yarattığı mucizeye hiç tanık oldunuz mu? Sert ve soğuk bir mermerin şefkatli bir dokunuşa, tüyden hafif bir öpücüğe ya da rüzgarda savrulan bir şala dönüştüğü ve hayalle gerçek arasındaki o ince çizginin birdenbire kayboluverdiği anı hiç deneyimlediniz mi? Peki, şekilsiz bir taş yığınının kelimelerle dahi anlatılamayacak bir ızdırabın en saf halini yansıtmasına? Veyahut kilden yapılmış bir elin şehvetle kıvrılmasına?

İşte, sonsuz bir hayal gücünün ve sınırsız bir yeteneğin bir araya gelmesiyle o soğuk mermer, o kil yığını ve o şekilsiz taş bir anda ince detaylarıyla sizi büyüleyen bir sanat eserine dönüşüyor. Ee bu yeteneğin ‘y’si bile bizde bulunmadığından geriye yalnızca bakıp takdir etmek kalıyor. Yüzyıllar önce yapılmış olmalarına rağmen güzelliklerinden hiçbir şey kaybetmeyen 18 heykeli sizler için derledik.

Bu muhteşem heykellerle kendinizden geçmeden önce birbirinden ihtişamlı yapıların yer aldığı içeriğimize de mutlaka bir göz atın. 👇

1. Abduction of a Sabine Woman, Giambologna, 1581-1583.

1. Abduction of a Sabine Woman, Giambologna, 1581-1583.

Giambologna’ya ait olan bu heykelde, Romalı bir askerin Sabine şehrindeki bir kadını kucağına alıp kaçırmaya çalıştığını ve bu askerin ayaklarının altında ezilmekte olan bir erkeği görüyoruz. Sabineli kadın ve erkeğin yüzündeki o korku ve dehşet dolu ifade, adeta mermerin içinde can bulmuş...

Giambologna’nın bu eseri, on altıncı yüzyıl İtalyan heykel sanatının en tanınmış eserlerinden biri.

Giambologna’nın bu eseri, on altıncı yüzyıl İtalyan heykel sanatının en tanınmış eserlerinden biri.

Giambologna her ne kadar o dönemlerde Michelangelo kadar meşhur olmasa da, on altıncı yüzyıl sonu ve on yedinci yüzyıl başlarında Avrupa sanatındaki etkisi geniş ve uzun sürelidir. Heykeli Floransa'daki Palazzo Vecchio'nun dışında bulunan Loggia dei Lanzi'de görebilirsiniz.

2. Apollo and Daphne, Gian Lorenzo Bernini, 1622-1625.

2. Apollo and Daphne, Gian Lorenzo Bernini, 1622-1625.

Bernini’nin mitolojiden ilham alarak yarattığı bu heykel Apollon ve Daphne’nin hikâyesini anlatıyor. İfadelerin ne denli etkileyici olduğuna bir bakın. Daphne'nin yüzündeki hüzün ve endişeyi, Apollon'un umutsuzca Daphne'ye tutunma çabasını buradan bile görebilirsiniz...

Heykelde anlatılan hikâyenin detaylarına gelirsek...

Heykelde anlatılan hikâyenin detaylarına gelirsek...

Mitolojide Apollon ile Daphne'nin aşk hikâyesinin farklı versiyonları var. Bunlardan bir tanesi şöyle: okçuluk konusunda Aşk Tanrısı Eros’u küçümsediği için oklarının hedefi olan Apollon, Eros'un altından yapılmış aşk oku yüzünden su perisi Daphne’ye aşık olur. Daphne ise Eros’un kendisine attığı kurşun okun etkisiyle genç tanrıdan kaçmak ister. Apollon sürekli Daphne'nin peşindedir artık...

Bir gün Daphne yine kaçarken Apollon’la karşılaşır ve bu sefer yakalanacağını anlar...

Bir gün Daphne yine kaçarken Apollon’la karşılaşır ve bu sefer yakalanacağını anlar...

Babası Nehir Tanrısı Peneus’dan yardım ister. Peneus kızını defne ağacına dönüştürür, Daphne artık sonsuza dek bir defne ağacı olarak kalacaktır. Tanrı Apollon ise onu asla unutmayacağına söz verir ve o günden sonra defne yapraklarını zaferin simgesi olarak başına takmaya başlar.

3. Milo of Croton, Étienne Maurice Falconet, 1754.

3. Milo of Croton, Étienne Maurice Falconet, 1754.

Bu heykel, Yunanistan'ın efsanevi atletlerinden biri olan Milo'nun ölüm anını anlatıyor. Yaşlandıkça güçten düşmeye başladığını hisseden Milo, dillere destan olan gücünü test etme ihtiyacı hisseder. Bir gün yolda çatlamış bir meşe ağacı görür ve ağaçtaki çatlağı genişletmek için elini yarıktan içeri sokar...

İhtiyar meşe göründüğünden daha dayanıklıdır ve Milo elini kurtaramaz. Bu ıssızlıkta açık hedef haline gelen Milo, vahşi hayvanların saldırısına uğrar ve oracıkta can verir.

İhtiyar meşe göründüğünden daha dayanıklıdır ve Milo elini kurtaramaz. Bu ıssızlıkta açık hedef haline gelen Milo, vahşi hayvanların saldırısına uğrar ve oracıkta can verir.

Sivri dişlerin eti delme anını görebiliyor musunuz? Peki ya Milo'nun yüzünde beliren o acizliği? Milo'nun hazin ölümü mermerle birlikte dile gelmiş gibi, öyle değil mi? İşte bu büyüleyici heykel şu an Louvre Müzesi'nde bulunuyor.

4. Latona and Her Children, William Henry Rinehart, 1874.

4. Latona and Her Children, William Henry Rinehart, 1874.

Bu heykelde gök titanları Koios ve Phoebe'nin kızları Latona/Leto, Tanrı Zeus’tan olan ikizleri Apollon ve Diana’yla birlikte tasvir edilmiş. Uyuyan bebeklerine şefkatle bakan bu annenin sevgisini ve sıcaklığını soğuk mermerden dahi hissedebiliyorsunuz.

Bu benzersiz heykel, Metropolitan Sanat Müzesi'nde sergileniyor.

Bu benzersiz heykel, Metropolitan Sanat Müzesi'nde sergileniyor.

Rinehart, bu eserinde Latona’yı nispeten sade bir kostüm ve saç stiliyle aktarmayı tercih etmiş. Bunun nedeni Rinehart’ın heykeli değerli kılacak şeyin süslemeler değil, duygular olduğunu düşünmesiydi. Zaten şu kareye baktığınızda kendisinin niyetini gayet iyi anlıyorsunuz.

5. Charles Francis Fuller, Rhodopis, 1862.

5. Charles Francis Fuller, Rhodopis, 1862.

6. Bust of Maria Cerri Capranica, Giuliano Finelli, 1640.

6. Bust of Maria Cerri Capranica, Giuliano Finelli, 1640.

Kaliforniya'da bulunan Getty Center'da sergilenen bu eser, detaylı işçiliği ve gerçekçi görünümüyle göz dolduruyor. Genç asilzade Maria Cerri Capranica'nın üzerinde dantel işlemeli kadife bir elbise ile inciler ve diğer değerli taşlardan yapılmış bir kolye var. Saç stilideki ince detaylardan söz etmiyoruz bile...

Roma'nın en ünlü ailelerinden birine mensup olan Maria Cerri, 1637'de Bartolomeo Capranica ile evlenmişti.

Roma'nın en ünlü ailelerinden birine mensup olan Maria Cerri, 1637'de Bartolomeo Capranica ile evlenmişti.

Bu sebeple, heykelin alt kısmında her iki aileyi sembolize eden bir arma yer alıyor. Maria Cerri Capranica, ne yazık ki 1643 yılında henüz yirmi beş yaşındayken hayata gözlerini yumdu ve kendisinden geriye bu eşsiz büst kaldı...

7. Moses, Michelangelo, 1515.

7. Moses, Michelangelo, 1515.

Musa'nın Hükmü, Michelangelo tarafından yapılan ve II. Julius'un mezarının merkezinde yer alan ana heykeldir. Heykelde Musa peygamber tasvir edilir. Musa burada oturur halde olmasına rağmen Michelangelo ondan enerjik bir figür yaratmayı başarmış.

Mermer sabit şekilde dururken bile Musa'nın sakalı sanki hareket halinde gibi görünüyor. Musa'nın kolları ve gövdesi, her an atağa kalkmaya hazır bir pozisyon almış...

Mermer sabit şekilde dururken bile Musa'nın sakalı sanki hareket halinde gibi görünüyor. Musa'nın kolları ve gövdesi, her an atağa kalkmaya hazır bir pozisyon almış...

Gövde sağa doğru dönük, bir bacak ise her an yerinden kalkmak için geriye doğru çekilmiş. Musa'nın başı ise sol tarafa doğru dönük, sakalını ise elleriyle ters yöne itiyor.

İnsan anatomisini en gerçekçi şekilde yansıtan eserlerden biri olan Musa'nın Hükmü'nde Michelangelo'nun el detaylarına gösterilen özen gerçekten hayranlık uyandırıcı...

İnsan anatomisini en gerçekçi şekilde yansıtan eserlerden biri olan Musa'nın Hükmü'nde Michelangelo'nun el detaylarına gösterilen özen gerçekten hayranlık uyandırıcı...

8. The Three Graces, Jean-Jacques Pradier, 1831.

8. The Three Graces, Jean-Jacques Pradier, 1831.

9. Pietà, Michelangelo, 1498-1499.

9. Pietà, Michelangelo, 1498-1499.

Meryem Ana'nın oğlu İsa'nın ölü bedenini kucakladığı anın tasvir edildiği Pietà heykeli, Michelangelo'nun başyapıtlarından bir tanesidir ve Vatikan'da Aziz Petrus Bazilikası'nda bulunur. Heykel sanatçının aynı temaya sahip heykellerinden ilkidir.

Kulağa inanılmaz gelse de Michelangelo bu muazzam heykeli yaptığında henüz 24 yaşında bir gençti...

Kulağa inanılmaz gelse de Michelangelo bu muazzam heykeli yaptığında henüz 24 yaşında bir gençti...

Üstelik bu heykel Michelangelo'nun imzaladığı tek eseridir.

10. Undine Rising from the Waters, Chauncey Ives, 1880-1892.

10. Undine Rising from the Waters, Chauncey Ives, 1880-1892.

11. Bust of a Veiled Woman (Puritas), Antonio Corradini, 1717.

11. Bust of a Veiled Woman (Puritas), Antonio Corradini, 1717.

12. Sylvie, Prosper d'Epinay.

12. Sylvie, Prosper d'Epinay.

13. Satyr and Bacchante, James Pradier, 1834.

13. Satyr and Bacchante, James Pradier, 1834.

14. Monumental Cemetery of Staglieno, Cenova, 1851.

14. Monumental Cemetery of Staglieno, Cenova, 1851.

1851'de açılan ve içinde çok sayıda heykel bulunan Staglieno Mezarlığı, Cenova halkının pek de hazzetmediği bir yer olarak biliniyor.

Her ne kadar Cenova halkı tarafından pek sevilmese de, sanata düşkün turistlerin uğrak yerlerinden biri bu mezarlık...

15. Monumental Cemetery of Staglieno, Cenova, 1851.

15. Monumental Cemetery of Staglieno, Cenova, 1851.

16. Monumental Cemetery of Staglieno, Cenova, 1851.

16. Monumental Cemetery of Staglieno, Cenova, 1851.

17. Laocoön and His Sons, Hagesandros, Polydoros ve Athanadoros.

17. Laocoön and His Sons, Hagesandros, Polydoros ve Athanadoros.

Laocoön ve Oğulları heykeli çok ünlü antik bir sanat eseridir. 1506 yılında yapılan kazılar sırasında Roma'da bulunmuş ve Vatikan'da halka açık olarak sergilenmektedir. Eserde gerçek hayat ölçülerinde bir grup insan tasvir edilir.

Hikâyenin detaylarına gelecek olursak...

Hikâyenin detaylarına gelecek olursak...

Kahin Laocoön, Truva Savaşları zamanında Truva’daki Apollon Tapınağı’nın rahibidir. Karısı Antiope’den olan iki oğlu ile birlikte Laocoön denizden çıkan iki yılan tarafından boğularak cezalandırılır.

Akhaların Truva Kalesi’ni ele geçirmek için tahta bir at yaptıklarını ve Truva’ya alınması halinde kentin sonunun geleceğini söyleyen Laocoön, bu yüzden tahta atın şehre sokulmasına karşı çıkar.

Akhaların Truva Kalesi’ni ele geçirmek için tahta bir at yaptıklarını ve Truva’ya alınması halinde kentin sonunun geleceğini söyleyen Laocoön, bu yüzden tahta atın şehre sokulmasına karşı çıkar.

Denizlerin Tanrısı Poseidon ise Akhaların kazanmasını istediği için Laocoön'ü ortadan kaldırmak üzere iki yılan gönderir ve zavallı kahin ile oğulları acı bir şekilde öldürülürler.

18. Nymph, Giovanni Battista Lombardi, 1864.

18. Nymph, Giovanni Battista Lombardi, 1864.

Lombardi'nin mermere nasıl da şeffaflık kattığını görüyor musunuz?

Lombardi'nin mermere nasıl da şeffaflık kattığını görüyor musunuz?

Suyun teni nazikçe okşar gibi sarması, su perisinin zarif hareketleri ve elinde tuttuğu kumaşın kıvrımları mükemmel bir şekilde tasvir edilmiş.

Bu içerikler de ilginizi çekebilir:

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
449
278
65
8
3
1
1
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
kıssadan hisse

Arkadaş bu nedir ya? İnsanın "yok arkadaş bunlar heykel meykel değil taşlaşmış insan" diyesi geliyor.

Devrimci

Apollon ve Daphne hikayesi yanlış lütfen biraz daha özen gösterin , gerçek mitleri yazın.

Lvnt YKSL

#14 Monumental Cemetery of Staglieno bambaşka bir yermiş cidden. Ufak bir arama yapın bence, buraya eklenmemiş daha bir çok heykel var ve hepsi birbirinden h... Devamını Gör