Görüş Bildir
Haberler
Valorant'ın Türk Ajanı Fade Hakkındaki Sorularımızı Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Erdinç İyikul Yanıtladı

Valorant'ın Türk Ajanı Fade Hakkındaki Sorularımızı Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Erdinç İyikul Yanıtladı

Riot Games'in tüm dünyayı sallayan popüler rekabetçi FPS oyunu Valorant şimdilerde Türk ajan Fade'i ağırlamaya hazırlanıyor. Masters Reykjavik 2022'de görücüye çıkan ve başta bizler olmak üzere tüm dünyadaki Valorant oyuncularını epey heyecanlandıran Fade'in yaratılış sürecini ve çok daha fazlasını bizzat Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Erdinç İyikul'dan dinleyelim.

İçeriğin Devamı Aşağıda

1. Fade'in üzerinde ne zamandan beri çalışılıyor?

1. Fade'in üzerinde ne zamandan beri çalışılıyor?

Erdinç İyikul: Tüm oyunlarımızın geliştirilmesinden sorumlu olarak globalde 800 kişilik bir ekibimiz var.  Geliştirici ekiplerin ajanlar üzerine çalışması farklılıklar gösterse bile 9-12 aylık süreçlerden bahsedebiliriz. Fade için de benzer bir tasarım süreci gerçekleşti.

2.

3. Türk ajan önerisi merkezden mi geldi yoksa bu öneri Riot Türkiye’den mi çıktı?

3. Türk ajan önerisi merkezden mi geldi yoksa bu öneri Riot Türkiye’den mi çıktı?

Erdinç İyikul: Ajanların tasarım süreci küresel olarak tüm oyunculara anlamlı gelebilecek şekilde önceliklendiriliyor. VALORANT çıktığı günden itibaren oyuncularımız arasında büyük bir heyecan yarattı. Uzun zamandır Türk ajan, Türkiye’den bir harita beklentisi vardı. Her ajanımızda olduğu gibi Fade için de uzun zamandır çalışıyoruz. Geliştirici ekip ile birlikte Türk kültürünün modern yansımalarının hayata geçirilmesi için oldukça yakın çalıştık.

4. Karakterin tasarım sürecinde Riot Türkiye nasıl bir rol oynadı? Karakter tasarımcıları ile fikir alışverişinde bulunuldu mu?

4. Karakterin tasarım sürecinde Riot Türkiye nasıl bir rol oynadı? Karakter tasarımcıları ile fikir alışverişinde bulunuldu mu?

Erdinç İyikul: Elbette sürecin en başından beri Türkiye ofisi olarak globalle sürekli iletişim halindeydik.  Geliştirici ekip sürecin en başından itibaren farklı birimlerdeki arkadaşlarımız ile sürekli fikir alışverişinde bulundu. Tasarıma geçmeden önce karakterin oluşturulmasından, sevdiği müziklere, yediği yemeklere, repliklerine yani kısaca her noktada çok yakın bir şekilde çalıştık.

5. Karakter oyun dünyasında bu zamana dek gördüğümüz Türk imajından çok daha farklı bir çizgide. Tabuları yıkarken bizden izleri de başarılı bir biçimde taşıyor. Karakter tasarımında nelerden ilham alındı?

5. Karakter oyun dünyasında bu zamana dek gördüğümüz Türk imajından çok daha farklı bir çizgide. Tabuları yıkarken bizden izleri de başarılı bir biçimde taşıyor. Karakter tasarımında nelerden ilham alındı?

Erdinç İyikul: VALORANT Protokolü’nün kendine ait bir tasarım dünyası var. Mümkün olduğunca kalıplaşmış karakter özelliklerinden uzak bir şekilde ilerlemeye çalışıyoruz. Elbette bu ajanın doğduğu yerin özelliklerini taşımaması anlamına gelmiyor; aksine hem kültürel unsurların fiziksel olarak yerleştirilmesine hem de karakterin detaylarına kadar işlenmesine özen gösteriyoruz. Beklentileri karşılamak için kültüre ait temel hikayeleri günün dinamiklerine göre yorumlamak gerekiyor. Biz de geliştirici ekip ile bu dengeyi bulabilmek için oldukça büyük  bir emek verdik.

İçeriğin Devamı Aşağıda

6. Karakterin yeteneklerinde de bizden izler var mı?

7. Eklemek istenip de sonradan vazgeçilen unsurlar oldu mu?

7. Eklemek istenip de sonradan vazgeçilen unsurlar oldu mu?

Erdinç İyikul: Her bir ajanın tasarım süreci farklı fazlardan oluşuyor. Fade de ilk tasarım sürecinden bu yana oldukça değişti. Yetenek setlerinin detayları, görünüşü, konuşma tarzı, karakteri gibi pek çok unsurda güncellemeler yaptık. Ajanlarımız da aslında bizler gibi ve kendi karakterlerinin oluşması zaman alıyor diyebiliriz.

8. Son tasarım öncesinde akıllarda başka ne gibi konseptler vardı? İlerleyen zamanlarda karakterin konsept aşamasındaki hallerini de görebilecek miyiz?

8. Son tasarım öncesinde akıllarda başka ne gibi konseptler vardı? İlerleyen zamanlarda karakterin konsept aşamasındaki hallerini de görebilecek miyiz?

Erdinç İyikul: Şu anda yeni çıkan ajanımızın bu halinin oyuncular üzerinde yaratacağı etkiye odaklandık. Bu noktada oyuncularımızın vereceği geri bildirimleri de dört gözle beklediğimizi vurgulamak isterim. Riot olarak her zaman oyuncu deneyiminden yola çıkarak gelecek planlarımızı belirledik. Şu aşamada önceliğimiz oyuncularımızın heyecanını mevcut hikaye üzerinde tutabilmek, ileride farklı geliştirme süreçlerinden bahsedilebilir.

9. Ajanımız daha şimdiden oldukça güçlü ve tehditkar görünüyor. Sizce globaldeki oyuncuların yeni gözdesi olmayı başarabilecek mi?

9. Ajanımız daha şimdiden oldukça güçlü ve tehditkar görünüyor. Sizce globaldeki oyuncuların yeni gözdesi olmayı başarabilecek mi?

Erdinç İyikul: Fade karakteri ve oynanışı itibari ile Türk oyuncularının bizce vazgeçilmezi olacak. Sosyal medya yansımalarına ve oyuncu tepkilerine baktığımızda da önümüzdeki süreç içerisinde en çok tercih edilecek ajanlardan biri olacağını düşünüyoruz. Fade, yetenek seti ile VALORANT oynanışına kesinlikle yeni metodlar ekleyecek ve globaldeki oyuncuların da ilgisini çekecektir. Üst düzey rekabetçi arenalarda ise usta oyuncuların neler yapabileceğini bekleyip görmemiz daha iyi olabilir.

10. Buradan oyunculara söylemek ve eklemek istedikleriniz var mı?

10. Buradan oyunculara söylemek ve eklemek istedikleriniz var mı?

Erdinç İyikul: Bizden uzun zamandır Türk ajan bekliyorlardı. Bizler de görüyor ama bir türlü açıklayamıyorduk. Oyuncularımızın bu heyecanı ve isteği bizleri her gün daha da motive ediyor. Öncelikle herkese VALORANT’a gösterdikleri ilgiden dolayı çok teşekkür ediyorum. VALORANT Türkiye’nin en popüler oyunları arasında yer alıyor. Diğer ülkelerle kıyasladığımızda oyuncu sayısı olarak bayrak taşıyıcı bölgelerden olduğumuzu söyleyebilirim. Herkesi -hala oynamamış var ise- VALORANT ve Fade’i denemeye davet ediyorum. Limit tanımayın!

İlginizi Çekebilir

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
11
4
2
2
2
1
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın