Savaş Önemli Yazio: Online Öğrenmeyi Daha İlgi Çekici ve Eğlenceli Hale Nasıl Getirebiliriz?
Hem keyifli vakit geçirebileceğiniz hem de öğretici içeriklerden yararlanabileceğiniz Kahoot! gibi oyun tabanlı öğrenme platformları ile öğrenciler eğlenerek öğreniyorlar.
Pandemi ile birlikte son bir yıldır iş ve eğitim dünyasında köklü değişikler yaşandı.
Oyun tabanlı öğrenme platformları pandemide yeniden keşfedildi
Aslında biraz araştırma okuyunca evde online eğitimden önce de, Kahoot! gibi platformlarının tüm dünyada son yıllardaki popülaritesinin hızla arttığını görüyorsunuz. 200'den fazla ülkede 1.8 milyardan fazla oyuncuya ve 5 milyar kümülatif oyuncuya sahip Kahoot! ilk, ortaokul ve lisede, üniversitelerde, şirketlerde , sosyal ortamlarda ve büyük spor etkinlikleri ve kültürel etkinlikler gibi çeşitli ortamlarda kullanılıyor. Bu rakamlar dijital platformlar dünyasında eğitim içeriklerine olan ilgiyi ortaya koyuyor.
Kuşkusuz salgın, eğitim ve öğrenimde teknolojinin benimsenmesini hayal edebileceğimizden daha hızla artırdı. Dünyanın her yerindeki eğitimciler, teknolojiyle neler yapabileceklerini ve dijital öğrenme platformlarının hem işlerini nasıl kolaylaştırabileceğini hem de öğrencilerinin öğrenmesini nasıl destekleyebileceğini keşfetti. Pandemi sonrası yeni düzende öğretmenler eğitimde dijital araçlardan faydalanabileceklerine artık daha fazla inanıyor.
Dünyanın her yerindeki eğitimciler, pandemi döneminde teknolojiyle neler yapabileceklerini ve dijital öğrenme platformlarının hem işlerini nasıl kolaylaştırabileceğini hem de öğrencilerinin öğrenmesini nasıl destekleyebileceğini keşfetti.
Pandeminin etkileri öğrenme alanında kullanılan platformların rakamlarına çok ciddi yansımış durumda. Örneğin Kahoot! 2021 yılının ilk çeyreğinde, 1,6 milyardan fazla katılımcı oyuncuyla 279 milyon oyuna ev sahipliği yapan 28 milyondan fazla aktif hesap (yıldan yıla %68 büyüme) bildirmiş. Ayrıca, K-12 ve yüksek öğretimde dünya çapında 8 milyon öğretmen geçen yıl bir kahoot testleri yaratmış Aynı dönemde, Kahoot! ortakları tarafından Disney, Marvel, National Geographic, Rebel Girls vb. içeriklerden oluşan Kahoot oyunlarına aylık 8 milyon oyuncunun katıldığını ve aylık 25 milyon oyuncunun Kahoot! Academy öğrenme içeriğine erişmiş.
Türkiye'deki öğretmenlerin yüzde 76'sı dijital öğrenmenin gücüne inanıyor
Öte yandan güncel OECD raporuna göre Türkiye'deki öğretmenlerin de yüzde 76'sı, öğrencilerin dijital teknoloji yoluyla öğrenimini kuvvetli bir şekilde destekleyebileceğini düşünüyor. Ve aynı şekilde dijital platformlara Türk kullanıcılarının da yoğun ilgisi var. Bu platformlar arasında en popüleri olduğu için yine değerlendirmeleri Kahoot! üzerinden yapacak olursam son birkaç yılda Türkiye’de Kahoot! kullanımında önemli bir artış söz konusu. Türkiye'de, son 12 ayda 22 milyonun üzerinde tekil olmayan katılımcı oyuncu var. Mayıs 2020'den itibaren ise Türkiye'deki katılımcı oyuncuların ikiye katlanmış. Bu uygulamalara belli başlı dünya dillerinin konuşulduğu ülkelerin haricindeki coğrafyalarda ilginin artmasının en önemli nedeni yerelleşme özellikle de dil desteği konusunda attıkları adımlar.
Kahoot! yerelleşme konusunda iyi bir örnek
Türkiye’de artan kullanıma bağlı olarak yakın zamanda Türkçe dil desteği ve bolca Türkçe içerik sunmaya başlayan Kahoot! yerelleşme konusunda iyi bir örnek. Kahoot! Başkan Yardımcısı Sean D'Arcy’den aldığım bilgilere göre Kahoot!, Türkiye’de yaptığı yatırımların karşısında kendilerini mutlu edecek geri bildirimler almaya başlamış. Bunlardan bir tanesi, Ankara'daki Atatürk Mesleki ve Teknik Lisesi'nde bilgisayar bilimi öğretmeni olan Selçuk Yusuf Arslan’dan gelmiş. Yusuf Arslan, öğrenmeyi desteklemek için Kahoot!'u kullanma konusundaki düşüncelerini paylaşmış: “Kahoot, öğrencilere ilerlemeleri hakkında geri bildirim vermek için mükemmel bir araç oldu. Öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkıda bulunmak, onlarla eğlenmek ve bunu yaparken heyecanlarını paylaşmak gerçekten paha biçilemez.”
Öğrenmeyi ilgi çekici hale getirmenin yaratıcı yolları
Peki oyun tabanlı öğrenme platformlarda uzaktan öğrenmeyi öğrenciler için ilgi çekici hale getirmenin en yaratıcı yolları neler? Canlı oyunlar bunların başında geliyor diyebilirim. Yine Kahoot! üzerinden örnek verecek olursam; sunucu büyük bir ekranda bir Kahoot testi başlatır ve katılımcılar basit bir tarayıcı tabanlı arayüz veya Kahoot! mobil uygulama, ya fiziksel bir ortamda ya da sanal olarak video konferans üzerinden buna katılır. Bir başka seçenek kullanıcılara uygulama ya da web üzerinden kendi hızlarında oynamaları için görev gönderimi olabilir.
Yine Kahoot!’u kurcalarken karşıma gelen bir özelliği daha not edeyim. Uygulamadaki bir kendi kendine çalışma modu olan Kahoot Study, bireysel çalışma yapmak için çok başarılı, çalışma ligleri özelliği ise kullanıcıların sanal olarak birlikte çalışarak rekabet etmelerini ve eğlenmelerini sağlıyor.
Bunların haricinde ilgi çeken diğer yöntemler ise kullanıcıların kendilerine ait kişiselleştirilmiş karikatürler ya da avatarlar oluşturabilmeleri, etkileşimi artırmak için sesli soru ve YouTube videosu ekleme gibi özellikler. Ayrıca kullanıcılar kendilerine ait kişiselleştirilmiş bir karikatür oluşturabilir ve bunu Kahoot! profil resimleri için bir avatar olarak kullanabilirler.
Oyun tabanlı dijital platformların ve sundukları yöntemlerin dijital doğan diyebileceğimiz neslin eğitim-öğretim hayatında bundan sonraki süreçte çok önemli roller üstleneceği kesin. Önemli olan eğitim dünyasının geleneksel taraftaki aktörlerinin bu yeni dünyaya ne kadar hızlı adapte olacağı.
Yorum Yazın