Savaş Önemli Yazio: Bedük'ün iPhone 13 Pro Max ile Çekilen Klibi Yayında
Çekiminden montajına kadar her aşamasında iPhone 13 Pro Max’in kullanıldığı Bedük’ün yeni müzik videosu Get Wrecked dün akşam yayına girdi. iPhone 13 Pro Max ile çekilen ve kurgulanan bu müzik videosunun hikayesi ile yeni iPhone’un videoya yaratıcılık ve teknik açılardan katkılarını Bedük ve klibin yönetmeni Berat Tunç ile konuştum.
Elektronik müziğin güçlü ismi Bedük’ün iPhone 13 Pro Max ile çekilen ve kurgulanan yeni klibi Get Wrecked dün akşam yayına girdi.
Öncelikle Get Wrecked klibi nefis bir iş olmuş. Sizi ve tüm ekibi kutlarım. Bu işe sizlerin yaratıcılığı ve teknik anlamda katkıları dışında iPhone 13 Pro Max neler kattı?
Berat Tunç: Öncelikle hem ekip adına, hem Kapalı Çarşı’da çekimlerde bize destek olan tüm esnaf adına hem de kendi adıma çok teşekkür ederim. Açıkça şunu söylemek isterim ki, “iPhone’la film mi çekilir?” kafasında biri olarak ve iPhone’u profesyonel bir projede ana kamera olarak görme fikrinden çok uzaktım. Ama bir yandan da her yeni özelliği deneyimlemeye çalışıyordum. Lansman gecesinde yeni iPhone 13 Pro Max’in makro ve sinematik modunu görünce, uzun zamandır aklımda olan Kapalı Çarşı’da pırlantanın yolculuğu hikayesini çekebilir miyim diye düşünmeye başladım. Çocukluk arkadaşım Bekir Kaymak’ın Kapalı Çarşı’daki mağazasına yıllardır gelip gittiğim için, oradaki hareketliliği çok iyi biliyorum. Orada zaman çok ama çok değerli. Hazırlıkları yapmaya başladığımızda anladım ki, böyle bir proje için iPhone 13 Pro Max en doğru seçim oldu. Çünkü dediğiniz gibi yaratıcılık ve teknik katkıların dışında bize çok büyük bir zaman kazandırdı.
Bu klip iPhone 13 Pro Max kullanımı konusunda hangi açılardan dünyada ilk olma özelliğini taşıyor?
Berat Tunç: Get Wrecked, dünyada 13 Pro Max ile çekilen ve kurgulanan ilk HDR formatta müzik videosundan biri olabilir. Bu açıdan ilklerden biri.
İPhone 13 Pro’nun profesyonellerin ilgisini çekecek; sinematik moddan gelişmiş sabitlemeye, loş ışık performansına ve makro videoya kadar sayısız gelişmiş özelliği var. Klipte bu özelliklerden hangilerini, nasıl kullandınız?
Berat Tunç: Hazırlık aşamasında görüntü yönetmeni arkadaşım Muratcan Gökçe ile testlerimizi yaptık, bol bol çektik, izledik, tartıştık. Benim kendi adıma koyduğum bir meydan okuma vardı; “çekiminden montajına kadar her aşamayı iPhone ile yapacağım.” Bunun yarattığı zorlukları ve kolaylıkları iyi tarttığımızı düşünüyorum. Profesyonel bir proje mantığında hareket ettik. Malum her kamera ve her lens her şeyi mükemmel çekemez. Neden iPhone 13 Pro Max’i tercih ettiğimizi bilerek hareket ettik. Mesela sinematik modun çok yeni bir teknoloji olmasından dolayı bazı küçük dokunuşlara ihtiyaç duyduğunu biliyorduk. Diğer bütün kamera özelliklerini de uygun ortamlarda doğru bir şekilde kadrajlayarak kullandığımızı düşünüyorum. Filmin renk dokusunu grenli, kirli ama kendi içinde estetik bir dünya olarak tasarladık. Tabii bunu yine iPhone üzerinde yaptık. Ayrıca Makro, sinematik mod, geniş açı, loş ışık performansı ve her şeyi HDR çekmek büyük bir veri ağırlığı oluşturuyor. Buna rağmen iPhone’da montajlarken hiçbir sorun yaşamadım.
Bedük, siz de aynı zamanda klip yönetmenliği yapıyorsunuz. Get Wrecked’in çekiminde iPhone 13 Pro’nun en çok hangi özelliği sizi olumlu anlamda şaşırttı ve ekibin işini kolaylaştırdı?
Bedük: Bu klipte aslında canım dostum Berat Tunç’un nefis bir kısa filmine müzik vermiş gibi hissettim. Seyrettikten sonra HDR çekimin özellikle renk ve kontrast anlamında kullanıcıya ne kadar geniş bir yelpaze sunduğunu gördüm. Makro çekim modunun ne kadar kusursuz sergilendiği beni oldukça şaşırttı. Sinematik mod zaten yakında iPhone'un diğer tüm sinema kameralarının yerini alabileceğini gösteriyor. Cebime sığabilecek bir profesyonel kamera ile dolaşmak, bir üreticinin hayat devam ederken hiçbir özel anı kaçırmamasını sağlıyor. Yanında büyük kameralar taşımadan aynı kalitede bir yaratıma o anda ulaşabiliyor olmak rüya gibi. Müzikten görsele, mixten kurguya yarattığım işlerin her yönüyle ilgilenen benim gibiler için müthiş bir özellik. İlham geldiği anda ekipman derdi olmadan hemen orada aynı kalitede yaratım olanağı vermesi ise harika bir özgürlük.
Bedük: “Sinematik mod, yakında iPhone'un diğer tüm sinema kameralarının yerini alabileceğini gösteriyor. Cebime sığabilecek bir profesyonel kamera ile dolaşmak, bir üreticinin hayat devam ederken hiçbir özel anı kaçırmamasını sağlıyor.”
Sinematik modu bu kadar iddialı yapan sizce nedir?
Berat Tunç: Ben görsel anlamda yeni bir şeylerin başlangıcı olarak görüyorum. İyi bir aynasız fotoğraf makinası kullanıcısıydım ama önce portre özelliğinin gelişmesi ve şimdi de sinematik mod ile gerçekten uzun zamandır elime almıyorum fotoğraf makinesini. Bokeh efektini artırmak, alan derinliğini değiştirmek üstelik bunu çektikten sonra da yapabilmek muazzam bir teknoloji. Bizim gibi profesyonel kullanıcıların yapacağı geri bildirimlerle sinematik modun bir sonraki aşamada çok daha etkin bir araca dönüşeceğine inanıyorum.
Çekimlerde hangi aksesuarlar iPhone 13 Pro’ya eşlik etti?
Berat Tunç: Hiçbir aksesuar eşlik etmedi. Her şeyi sıfır aksesuarla çektik. Bu da bir başka meydan okumaydı.
Berat Tunç: “Sinematik mod ile bokeh efektini artırmak, alan derinliğini değiştirmek, üstelik bunu çektikten sonra da yapabilmek muazzam bir teknolojik kolaylık.”
Aslında müzik ve video klip endüstrileri iPhone’u uzun yıllardır kullanıyor. Berat Bey, sizin daha önce iPhone ile çektiğiniz farklı işler oldu mu?
Berat Tunç: Daha önce iPhone 11 Pro Max ile “We Are Here İstanbul” videosunu yapmıştım. Dikey formatta ve yine tamamen iPhone ile çekilip kurguladığım bir projeydi.
Bedük tekrar size sormak istiyorum. Apple ürünlerini günlük hayatınızın her anında kullandığınızı biliyorum. Hatta stüdyonuzun ana bilgisayarının özel güçlendirilmiş Apple Mac Pro olduğunu birkaç yıl evvel gerçekleştirdiğimiz bir röportajda bana anlatmıştınız. Bir Apple fanı olarak iPhone 13 Pro’nun gelişmiş özellikleri öncelikle size ne hissettirdi?
Bedük: Gerçekten hayatımın her noktasında Apple baş köşede duruyor. Yeni ve modern teknoloji hem bireysel olarak ilgi alanım, hem de iş hayatımda görsel ve işitsel bir üretici olmam dolaysıyla Apple ürünleri 1997 yılından beri vazgeçilmez bir yerde duruyor benim için. iPhone 13 Pro Max, elime aldığım andan itibaren bana hemen üretmek için ilham veren nadir aygıtlardan biri oldu. Hâlâ yeni özelliklerini keşfedip şaşırıyorum.
Bedük: “Tüm yaratıcı endüstrilerin Apple’a müteşekkir olduğunu düşünüyorum. En zor bulunan şey olan ‘ilhamı’ bizlere verdiği için.”
Her ikinizi de sormak istiyorum. Apple başta iPhone olmak üzere sunduğu teknolojilerle sizce müzik, sinema gibi yaratıcı endüstrilerin geleceğinde nasıl bir rol üstleniyor?
Berat Tunç: Bence günümüzde hızlı tüketimin, üretimin çok önüne geçmiş olması hayatlarımızı her anlamda etkiliyor. Teknoloji ilerledikçe küçülüyor, zaman kazandırıyor ve üretim hızı artıyor. Bazı projelerde bunun farkında olarak hareket etmek gerektiği inancındayım. Tüketim ne kadar hızlandırsa, o kadar hızlı üretilebilecek içerikler hazırlanabilir. Bu konuda şu haliyle benim için iPhone çok iyi bir yardımcı rolü üstleniyor.
Bedük: 1997 yılında Apple Macintosh bilgisayarlarıyla başlayan Apple serüvenim yaptığım her işin arkasındaki motor gücü oldu bana. Mac Pro ile müzik, grafik ve video işlerimi, MacBook Pro ile sahne üstündeki performansımı ve hareket halindeyken yapmam gereken mix, kayıt ve günlük işlerimi, iPad Pro ile çizimlerimi ve tasarımlarımı yaparken iPhone ile bunların hepsini kontrol edebilmek müthiş bir konfor. Tabii şimdi 13 Pro Max ile çok daha fazlasını aynı çalışma evreninde birbiriyle tam uyumlu şekilde yürütebilmek, aslında bir masa üzerinde ve cebimde tam kapsamlı bir ajans varmış gibi hissettiriyor ve bana daha iyilerini yapmam için ilham veriyor. Ürünlerin tasarımlarının da nefis olması da cabası. Tüm yaratıcı endüstrilerin Apple’a müteşekkir olduğunu düşünüyorum. En zor bulunan şey olan ilhamı bizlere verdiği için.
Yorum Yazın
Pahalı klip.