Oyun Esnasında Gamer'lara Birazdan Ağzımızın Tadı Kaçacak Dedirten 13 Durum

0PAYLAŞIM

Her oyuncunun oyun esnasında işlerin karışacağını anladığı bazı anlar vardır. Bazen göstere göstere, bazen de ufak belirtiler vererek gelen bu anlardan kaçış olmasa da kendimizi hazırlamamız için bazı ipuçlarını iyi okumak yeterlidir.

1. Oyunun auto save alması

Oyununuz durup dururken auto save alır ve içinize tam o anda bir kurt düşer. Acaba ilerde sizi ne bekliyor? Olası bir boss karşılaşması yakın mı? Oyuncuların çok iyi bileceği üzere kritik anlarda oyunun auyo save alması ilerde canınıza okuyacak bir düşmanın en büyük göstergelerindendir.

2. Birden bire azalan/artan ya da değişen müzik

Müzikler bir oyunun atmosferine girebilmemiz için hiç şüphesiz en önemli etkenlerdendir. Müziğin birdenbire değişmesi ise oyunun gidişatının da değişeceğinin, sakin sakin ilerlediğiniz zamanların bittiğinin çoğu zaman en net ipucudur.

3. Birden bollaşan cephane ve sağlık paketleri

Oyun boyunca size bir zırnık fazla eşya koklatmayan oyunun durduk yere böylesine cömert davranmasının altında elbette ki bir pislik vardır çoğu zaman. Genellikle büyük bir boss öncesinde bollaşan cephane ve sağlık paketleri kısa süreliğine bir oh çektirse de boss bu bolluğun acısını sizden misliyle çıkartır.

4. Etrafın birdenbire ıssızlaşıp sessizliğe bürünmesi

Az önce akın akın üzerinize koşan düşmanlardan eser yok. Üstelik müzik bile durdu. İyi hazırlanın, çünkü çok büyük bir ihtimalle birazdan devasa bir boss üzerinize doğru koşmaya başlayacak.

5. Kritik bir ara sahnenin girmesi

Oyununuzun arasına giren kritik ara sahnelerin sonu genellikle büyük bir savaşa çıkar. Canınıza okuması çok olası bir düşman ile karşılaşacağınızı bile bile o ara sahnedeki olaylara kafa yormak ve o gerginlik ile savaşa hazırlanmak ise tek kelimeyle stresin tanımıdır.

6. Yeni bir güç elde etmek

Yeni elde ettiğiniz güç ilk başta sizi çok mutlu edebilir, hatta gücü elde ettikten hemen sonraki düşmanlarınız üzerinde çok işlevsel olabilir ancak oyun size bunu boşuna vermedi. İlerde sizi bekleyen esas düşman üzerindeki etkisi tek başına muhtemelen sivrisinek ısırığı gibi olacak.

7. Yeni ve çok daha güçlü bir silah bulmak

Güç kazanmak ile benzer bir şey de yeni bir silah kazanmaktır. Başlangıçta çok güçlü olduğunu düşündüğünüz silahınız büyük ihtimalle oyun tarafından ilerde sizi bekleyen çok daha güçlü düşmanlar için verildi. Bunu bilmenin gerginliği bile tek başına yeterli.

8. Kötü adamın tirada başlaması

Sakin sakin size tüm planlarını ya da motivasyon kaynağını anlatan bir kötü karakter ilerde sizi bekleyen cennet bahçesinin habercisi değil elbette. Bu ateşli konuşmanın ardından başınıza bela olacağını sizler de her oyuncu gibi iyi bilir ve o konuşurken kendinizi psikolojik olarak savaşa hazırlarsınız.

9. Henüz çok erken olduğunu düşünürken hedefe ulaşmak

Oyunun bitmesine daha çok zaman olduğunu bildiğiniz halde ana hedefinize ulaştıysanız işler ters gider. Bu yazılı olmayan bir kuraldır. Ya biri ölür, ya bu bir tuzaktır, ya da kötü adam gelir ve ulaştığınız hedefinizi sizden çalar. Tüm bunları bildiğiniz için çoğu zaman sevinemezsiniz bile.

10. Yer sarsıntısının başlaması

Asla iyi bir şeye delalet edemeyecek bir olaydır oyunlarda yer sarsıntısının başlaması. Muhtemelen içinde bulunduğunuz mekan birazdan başınıza yıkılacaktır ve sizi bekleyen zamana karşı bir yarış vardır. Bazen bu yarışa arkadaşlarınızı da durumdan kurtarma ikilemi de eklenir ki evlerden ırak.

11. Birden etrafa çöken karanlık

O karanlığın sonunda elbette karakterinizi sürpriz bir doğum günü partisi beklemiyor. Sizi yol boyunca zaten gerim gerim geren oyun bu karanlık ile son kozunu da oynayarak sizi iyice tetikte ancak bir o kadar da savunmasız bırakır. Sonrasında ise karşınıza bir boss mu çıkar yoksa bu gerginlik zorlu bir seçimle mi biter orasını bilemeyiz.

12. Uğursuz sesler duymaya başlamak

Bu kimi zaman kulağınızda çınlayan bir kahkaha olur, kimi zaman ise oyun oynayan küçük çocukların sesi. Sinir bozucu olan bunları duymak değildir elbette, bunları ıssız bir mezarlıkta geçen bir sahnede duymaktır. Her oyuncu bilir ki sessizliği delerek kulağımıza ulaşan bir ses kötü şeylerin habercisidir.

13. Yoldaşınızın sizi takip etmeyi bıraktığını fark etmek

Oyun boyunca sizle yol alan yoldaşınız farklı bir mekana girdiğinizde ortadan kaybolmuşsa bilirsiniz ki oyun bu noktada yalnız başınıza mücadele etmenizi istiyor ve ilerde sizi bekleyen şeyler hiç de hayra alamet değil. Tüm gücünüzü kullanmanızın kaçınılmaz olduğu, yapayalnız bir savaşa hazır olun.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
evilclown

#5 neredeyse hepimizi ağlatan sahne

neo-mentor

ghost do you copy

heaydin

Do not trust Shepherd. I say again do not trust.

cyanide

Her oyunda olmaz ama oyunun önceki bölümlerindeki bosslar normal canavar gibi karşınıza çıkmaya başladığında oyunun son bossuna yaklaşmış oluyorsunuz. Ayrıca binbir güçlükle canını 0'a indirdiğiniz bossun ölmek yerine evrim geçirip ikinci (genellikle daha güçlü) aşamaya dönüşmesi de insanlara "senin ananı avradını" dedirtebilir.

Görüş Bildir