Mahalleden Adam Toplayıp Gidilse Fethedilir: Silahlı Kuvvetleri Olmayan 24 Ordusuz Ülke

52PAYLAŞIM

Nasıl bir huzursa...

1. Dominika

1981 yılında ordunun darbe girişiminde bulunmasından beri ülkede bir ordu yok. Siz ne ayaksınız diyerek bitirmişler ordu olayını galiba. Sadece yerel güvenlik birimleri var.

2. Haiti

Hep gerilimli haberlerini duyduğumuz Haiti'de 1995 yılında ordu tamamen terhis edildi ama geri getirilmesi üzerine ayaklanmalar çıkınca ulusal polis gücü küçük bir ordu birliği bulundurmaya başladı.

3. Andorra

3 Haziran 1993 tarihinde yapılan antlaşmaya göre hani olur ya sıkıntılı bir durum yaşarsa Andorra'nın askeri yönden korunmasını abileri İspanya ve Fransa yapacak.

4. Grenada

1983 yılında ABD işgali ile başlayan dönemden bu yana ülkede ordu bulunmuyor. Burada da sadece yerel güvenlik güçleri var.

5. Kiribati

Ülkede izin verilen tek güvenlik birimi polis teşkilatı ve sahil güvenlik.

6. Lihtenştayn

Ordunun ülkeye masrafı çok olduğu için, postalına silahına boşuna para veriyoruz diyerekten 1868 yılında dağıtmışlar. O günden bu yana ülke İsviçre tarafından güvence altında.

7. İzlanda

Ülkede 1869 yılından beri bir ordu yok. Birleşik Krallık ile askeri güvenlik antlaşması olduğundan NATO'ya üye. Barış Gücü için askeri birlikler ile polis, hava, kara ve sahil güvenlik timleri bulundurduğu tamamen donanımsız değil. Boş ülke mi sandın...

8. Kosta Rika

Ülkenin anayasasına göre 1949 yılından bu yana ülkede ordu bulunması yasak. Darbelere kesin çözüm.

9. Mauritius

1968 yılından beri güvenlik polis teşkilatı ile sağlanıyor. Hindistan ordusunun kendine bi faydası varmışçasına gayriresmî olarak Hindistan koruması altında.

10. Monako

17. yüzyılda silah teknolojisindeki büyük gelişmelerden dolayı "bizden bu kadar aga" diyerek ordusundan feragat etti. Gerekli olduğu durumlarda korunması Fransa'ya ait.

11. Marshall Adaları

Amerika Birleşik Devletleri koruması altında. Amerika zamanında sürekli burada nükleer bomba denemeleri yapıyormuş, bi zahmet korusunlar.

12. Mikronezya Federal Devletleri

Yani zaten burada niye ordu olsun di mi. Burası da Amerika Birleşik Devletleri koruması altında.

13. Palau

Amerika Birleşik Devletleri koruması altında olan bir başka ülke

14. San Marino

Sınırları beklemek için sembolik bir ordusu var. Höt desen kaçacak delik ararlar öyle sembolik.

15. Nauru

"Yav göt kadar adada ülke kurduk ama askeri güç falan bilemedik napsak" diyerek Avustralya ile gayriresmî temaslar kurmuşlar. Güvenlikten Avustralya sorumlu gibi.

16. Panama

1994 yılında ordu terhis edildi ve aynı yıl anayasada değişiklikler
yapılarak polis, sahil güvenlik gibi alt birimlerin yetkilerine
sınırlamalar getirildi.

17. Saint Kitts ve Nevis

İç güvenliği sağlamak amacıyla küçük bir kuvvet bulunduruluyor o kadar.

18. Saint Vincent ve Grenadinler

Bir ara başbakanının ülkemizi ziyaret ettiği bu ada ülkesinin de ordusu yok, küçük bir özel hizmet birliği var.

19. Solomon Adaları

1998-2006 yılları arası etnik çatışmalar sonrası Avustralya ve diğer Pasifik ülkeleri araya girerek barışı sağladı. O zamandan beri ordu yok.

20. Saint Lucia

Polisimsi küçük bir özel hizmet birliği var.

21. Tuvalu

Sadece polis teşkilatı var. Polis bir yandan sahil güvenliği de sağlıyor.

22. Vatikan

Polis düzeyinde hizmet veren İsviçreli muhafızlar tarafından korunuyor. Zaten dünyanın en küçük ülkesi, kapıya iki adam koysan korur.

23. Samoa

Gerekli olduğu takdirde koruması Yeni Zelanda'ya ait bir ülke.

24. Vanuatu

Küçük düzeyde bir seyyar orduya sahip. Herhalde ada ada geziyor bunlar seyyar neymiş ben de anlamadım.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
eloloo

papa'nın konuşması sırasında vatikan'daydım. fotoğraf çekmek yasaktı ama çeksem kim görür ki mantığıyla balkona zoom yaptığım anda yanımda bir görevli belirdi, o kalabalıkta onca insanı kontrol edebilen bir güvenlik sistemi var

benyanki

Andorrada yaşayan Marco adında Katalan arkadaşım var. Bir ara Türkiye Andorra futbol maçımı ne vardı. Marco'ya maçı seyrediyor musun diye sormuştum ne maçı falan demişti. Sonra açtı baktı anaa arkadaşlarım oynuyor şu an demişti :D

mehmet-can-atar

''ordusuz ama bu koruyor, ordu yok ama polis var'' lan hani adam toplayıp fethediyorduk?

dunecka

Lihtenştayn ve İzlanda hayalim.

minister-of-magic

Vatikana saldırmak için ilk önce İtalya'ya saldırmak gerektiği için orduya gerek yok zaten. Monoka desen benim oturduğum semtten küçük polisi bile bildiğim kadarıyla Fransız polisi.

Görüş Bildir