Fenerbahçe Sezonu Galibiyetle Kapattı: 2-0
Kasımpaşa karşısında Fenerbahçe forması altındaki son maçına çıkan Hollandalı yıldız, mücadele sonrasında açıklamalarda bulundu.Gelecek sezon Feyenoord forması giyecek olan Fenerbahçe'nin deneyimli oyuncusu Dirk Kuyt, Kasımpaşa maçı sonrası bir veda konuşması yaptı.Fenerbahçe'ye şampiyonlukla veda etmek istediğini ama bunun gerçekleşmediğini anlatan Kuyt, '3 yıldır burada futbol oynadım. Artık sonuna geldik. Buraya geldiğim ilk günü dün gibi hatırlıyorum. Çok özel bir gündü. Fenerbahçe gibi büyük bir kulüpte oynamak gurur benim için. Bana bu şansı veren Aziz Yıldırım ve Fenerbahçe ailesine teşekkür ederim. Burada geçirdiğim süreden büyük keyif aldım. Çalıştığım tüm teknik ekip ve oyunculara teşekkür ediyorum bu özel zamanlar için.' dedi.'HOCA MAÇTAN ÖNCE GELDİ VE...'İsmail Kartal'ın ayrılık kararını da değerlendiren Kuyt, 'İsmail hoca maçtan önce bize takımdan ayrılacağını söyledi. Buraya geldiğimde yardımcı antrenörümüzdü ve ilk günden beri bana çok önemli bir arkadaş oldu. Keşke onu da şampiyon olarak uğurlasaydık. Kariyerinde güzel yerlere geleceğine inanıyorum.' diye konuştu.'TÜRKİYE'Yİ VE İNSANINI ÇOK SEVDİK'Türkiye'yi her zaman iyi hatırlayacağını da sözlerine ekleyen Kuyt, şöyle devam etti: 'Ailecek çok güzel 3 yıl geçirdik. Biz Türkiye'deki hayatı ve Türk insanını çok sevdik. Burayı hep olumlu hatırlayacağız. Harika bir ülke. Tüm insanlar bize kucak açtı ve bundan çok memnun kaldık. Ayrılırken üzülüyoruz ama bir yandan da bu şekilde güzel zaman geçirdiğimiz için mutluyuz.''FENERBAHÇE'DEKİ EN MUTLU ANIM...'Kuyt, sarı-lacivertli ekipteki en üzücü ve mutlu anıyla ilgili bir soruya da şöyle yanıt verdi: 'Üzücü bir an söyleyemem. Üzücü bir an kalmayacak aklımda. Her anımı iyi hatırlayacağım. Burada kupalar ve şampiyonluklar kazandım. O anlar aklımda hep kalacak. Öte yandan Galatasaray maçında galibiyeti getiren golü atmam belki de buradaki kariyerimdeki en mutlu anımdı.'Kuyt, konuşmasının sonunda Türkçe konuşması istenince de, 'Arkadaşlar, en büyük Fenerbahçe!' dedi.Goal
Er Sevag'ın Kıyafetlerinden 41 Delik Çıktı
Batman’da askerlik yaparken 'isabet eden kurşun' ile hayatını kaybeden Sevag Şahin Balıkçı’nın davası görüldü. Bilirkişi raporuna göre Sevag’ın üzerindeki elbiselerden 41 delik çıktı.Batman’ın Kozluk İlçesi Gümüşgörü Jandarma Karakolu’nda askerlik yaparken, 24 Nisan 2011’de Jandarma Er Kıvanç A.’nın silahından çıkan kurşunla yaşamını yitiren Jandarma Er Sevag Şahin Balıkçı davasına, önceki gün Diyarbakır 8’inci Ana Jet Üs Komutanlığı’ndaki askeri mahkemede devam edildi.Duruşmaya anne Ani, baba Garabet Balıkçı ile müdahil ve sanık avukatları katıldı. “Tedbirsizlik, dikkatsizlikle bir kişinin ölümüne sebebiyet vermek” suçundan tutuksuz yargılanan sanık Jandarma Er Kıvanç A. ile Astsubay Sadrettin E. duruşmaya katılmadı.Duruşmada, Sevag Şahin Balıkçı vurulduğu sırada üzerindeki elbiseler, bilirkişi tarafından incelendi. Askeri savcılık emanetinden karton bir kutuda getirilen elbiseler, adli tıp uzmanı tarafından tek tek açılarak kayda geçirildi. Bilirkişi, elbiselerin küflendiğini ve nemli olduğunu tutanağa geçirerek, üzerindeki delikleri tek tek saydı. Sevag Şahin Balıkçı’nın öldürüldüğü sırada üzerinde bulunan siyah kollu tişörtteki kan izlerini ve delikleri gören anne ve babası, gözyaşlarına hâkim olamadı.Jandarma kriminal raporuna göre elbiselerde sadece 2 delikten bahsedilirken, bilirkişi siyah tişörtte ön ve arka tarafta olmak üzere toplam 6, beyaz atlette 7, kısa kollu haki renkli fanilada 10 adet delik olduğunu tespit etti. Rapora göre delik bulunmadığı belirtilen iç çamaşırında 8, gri renkli pijamadaysa 10 adet delik olduğu tutanağa geçirildi.Balıkçı Ailesi’nin avukatı Cem Halavurt, daha önceki uzman raporunda sadece atlet ve fanilada birer deliğin olduğunu, bilirkişinin ise 41 delik tespit ettiğini belirterek çelişkiye dikkat çekti.Bilirkişi, “elbiseleri çıplak gözle inceleyerek kurşun giriş ya da çıkış deliği olduğu tespitinin yapılamayacağı, bunun ancak kriminal laboratuvarda yapılacağı”nı bildirdi.  Duruşma eksikliklerin giderilmesi için ertelendi.
Reklam
Nostalji Severlerin Kaçırmak İstemeyeceği 13 Demiryolu Hattı
Çok eski değildi; İstanbul'dan Ankara'ya giderken yemekli vagonda kurulan dostluklar, yol boyu bira içilerek yapılan muhabbetler, bitirilen kitaplar. Adana'ya Erzurum'a yataklı vagonlarda çekilen hayatının en gürültülü ama rahat uykusu. Agatha Christie'ye ilham Doğu Ekspresi'yle dolaşmak Türkiye'yi... Bugün bizim için bunlar artık birer nostaljiden ibaret, lakin dünyada eski moda tren yolculukları halen yapılmakta, hem de kimi zaman yaşı bir asıra yaklaşan lokomotifler ve vagonlarla. En keyifli ve nostaljik 13 tanesini sizin için seçtik. Buyrun galeriye.
Ali Koç: 'Başkan Adaylığının Zamanı Geldi'
Fenerbahçe Kulübü eski yöneticilerinden Ali Koç, başkanlığına aday olmak için elinin taşın altına koyma zamanı geldiğini söyledi.Fenerbahçe Ülker Sports Arena'da çoğunluk bakılmaksızın gerçekleştirilen Fenerbahçe Olağan Seçimli Genel Kurul'unda konuşan eski yönetici Ali Koç, 'Çocukluğumdan beri hayalini kurduğum başkanlığa aday olmak için bugün olmasa da yarın elimizi taşımızın altına koyma zamanı geldi' dedi..İlerleyen dönemlerde başkanlık düşüncesi olduğunu vurgulayan Koç, “Bu konu hakkında Aziz Yıldırım ile istişare ettik. O zaman ne zaman olur bilemem. Bugünden itibaren planlama ve programlarını yapıyorum. Başkanı desteği ve tecrübesi ile bizlere ışık tutacağına gönülden inanıyorum. Keşke 'Ali Koç başkan, Fenerbahçe şampiyon' diyecek kadar kolay olsa. Elimizde bir sihirli değnek yok. Bunun zor olduğunu yöneticiyken biliyorum. Ancak bu camia kenetlendiği zaman neler yapabileceğini yurt içinde ve yurt dışında gösterecektir” diye konuştu.“BAŞKANIMIZIN BENİ YÖNETİMİNE DAVET ETMESİNDEN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYORUM”Aziz Yıldırım’ın listesinde yer alıp almamak hakkında ise Koç, “Başkanımızın beni yönetiminine davet etmesinden dolayı teşekkür ediyorum. Birkaç görüşmemiz oldu. Bugünü ve yarını konuştuk. Daveti özel durumdan dolayı yerine getiremedim. Ancak ben her zaman Fenerbahçe'nin yanındayım. İçeride veya dışarıdan her zaman 'Hep destek, tam destek' olarak elimden geleni yapmaya çalışıyorum” dedi.“FENERBAHÇE VE AZİZ YILDIRIM'A SÜRÜLEN LEKENİN TEMİZLENMESİ GEREKİYOR”Şike sürecinin yeniden yargılanacağı mahkemenin sonuçlanıncaya kadar başkan Yıldırım'ın camianın başında olması gerektiğini düşündüğünü vurgulayan Koç, “Şikenin görüleceği dava çok önemli. Ancak henüz bu dava bitmedi. Fenerbahçe ve Aziz Yıldırım'a sürülen lekenin temizlenmesi gerekiyor. Aziz Yıldırım'ın söylediklerinin bugün çıktığını gördük. Başkanımız o zaman 'Bu şike davası değil diyordu' aynen çıktı. Bu lekeden temizlenmemiz lazım. Dava sonuçlanınca kadar omuz omuza vermeliyiz. Bu lekeden temizlenmek, sportif ve şampiyonluk başarılarından daha önemlidir. Sportif olarak rakiplerimiz de güçlendi. Artık rekabet çok zor geçiyor” ifade etti. Ali Koç’un konuşmasının ardından başkan Aziz Yıldırım başta olmak üzere üyeler, Ali Koç'u uzun süre alkışladı. İHA
Reklam
Lenovo'dan Çift Ekranlı Akıllı Saat Geliyor
Geçtiğimiz yıllarda IBM'i daha sonra da Google'dan Motorola'yı satın almasıyla dikkatleri üzerine çeken Lenovo, bu sefer de çift ekranlı akıllı saati Magic View ile favori akıllı saat olabilir.Lenovo normalde çok bilinmese de 90lı yılların efsane bilgisayar firması IBM'i 2004'te satın almasıyla özellikle dizüstü bilgisayarlar konusunda ciddi çıkış yakalayarak en iyi fiyat/performans laptoplarını sunmasıyla dikkat çekiyordu.2000li yıllarla oldukça popülerleşen ve şu anda teknoloji dünyasının en önemli ve en hareketli piyasası haline gelen mobil sektöre çok da iyi telefonlarla giriş yapamayan firma Google'dan Motorola'yı satın alamasıyla iyice dikkatleri üzerine çekti.
Peugeot’dan Tweet ile Çalışan Otomobil
Peugeot 308, “TweetCar” projesini İstanbul Autoshow 2015’te sergiledi. İstanbul Autoshow 2015 için özel olarak üretilen yeni Peugeot 308 TweetCar, ziyaretçilerin Twitter üzerinden attıkları belirli “tweet”lerle otomobili kontrol edebilmesine olanak sağlıyor.Bu sayede fuar alanında olsun olmasın, merak eden herkes bu deneyimi yaşayabiliyor. Fuar alanında olanlar dilediklerinde bu aracı yakından inceleyebiliyor.Hayata geçirilen proje ile Autoshow’a gidemeyen otomobilseverler de Peugeot 308’e istedikleri komutları gönderebiliyor. Bunu deneyimlemek isteyenler “www.308tweetcar.com” adresinde istediği komutu seçiyor ve geriye kalan her şeyi yeni Peugeot 308 TweetCar yapıyor.Daha şimdiden Twitter üzerinde “#istanbulautoshow2015″ resmi “hashtag” ile yapılan paylaşımlarda önde olan Yeni Peugeot 308 TweetCar, bir Twitter fenomeni olmaya aday oluyor.Bu deneyimi yakından görmek isteyenler 31 Mayıs Pazar günü sona erecek İstanbul Autoshow’da 3. salonda bulunan Peugeot standını ziyaret edebiliyor ya da “www.308tweetcar.com” üzerinden takip edilebiliyor.TechnoLogic
Reklam
Aşkını Asla İtiraf Edemeyenlerin Yaşadığı 12 Kalp Sızlatan Durum
etiket
Aşık olmak farklı bir şey, aşkını asla itiraf edememek farklı bir şey gerçekten. Bu durumu ve beraberinde getirdiği duygulanımları ancak yaşayanlar bilir. Deli gibi aşık olduğunuz kişiyi görmek, ona asla bir şey söyleyememek, onun başkalarıyla olabileceği gerçeği ile yüzleşmek, onu aklınızdan asla çıkaramamak fakat tüm bunlara rağmen bir şey yapamamak. Bu kapana sıkışmışlık hali, bir insana hayatı olabildiğince melankolik bir hale getirir ve insanı bir tür hissizlik haline sürükler. İşte yalnızca yaşamış olanların bileceği, aşkını itiraf edememenin beraberinde getirdiği üzücü durumlar;
Hazır Mezuniyet Yaklaşmışken: Ünlü Astrofizikçi Neil Tyson'dan Başucu Notu Yapılacak 9 Alıntı
Massachusetts Amherst Üniversitesi'nin mezuniyet töreninde konuşan ünlü astrofizikçi Neil deGrasse Tyson, yeni mezun olacak öğrencilere hayata dair çarpıcı önerilerde bulundu. Genel olarak eğitim, siyaset ve Amerikan rüyası hakkında konuşan Tyson, not ortalamasının çok da önemli olmadığını, bu konuda kafalardaki endişelerin yok edilmesi gerektiğini söyledi.İşte o konuşmadan 9 önemli satır başı:
Osmanlı Kaimesi 139 Yıl Sonra Tesadüfen Bulundu
Para koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var olup olmadığını tartıştığı 1876 tarihli resimli filigran kullanılan Osmanlı Kaimesi, tesadüf eseri bulundu.Para koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var olup olmadığını tartıştığı 1876 tarihli, resimli filigran kullanılan 50 kuruşluk Osmanlı Kaimesi, Almanya'da yaşayan bir koleksiyoncunun değer tespiti için gönderdiği paraların arasından çıktı.Merkezi Londra'da bulunan uluslararası müzayede şirketi Spink'in danışmanlığını yapan kağıt para koleksiyoncusu Mehmet S. Tezçakın, adının saklı tutulmasını isteyen koleksiyoncunun, satmayı düşündüğü bazı Osmanlı kağıt paralarını değer tespiti yapması için kendisine gönderdiğini anlattı.1976 TARİHLİ 50 KURUŞLUK KAİMETezçakın, 1876 tarihli 50 kuruşluk bir kaimeyi ışığa tutarak incelerken, filigran olarak resim kullanıldığını gördüğünü belirterek, şunları söyledi: 'O an duyduğum heyecanı anlatamam. Osmanlı döneminde resimli filigran kullanılan bir paranın basıldığı yüzyılı aşkın süredir söylenir ama bugüne kadar bu para hiç ortaya çıkmamıştı. Dünyadaki tüm koleksiyoncular, bu paranın peşindedir. Dini inançlardan dolayı Osmanlı döneminde basılan kağıt paraların hiçbirinde resim bulunmaz. Az sayıda filigranlı para vardır, bunlar da düz çizgi şeklindedir. Bu parayı ışığa tuttuğunuzda ise filigran olarak hilal şeklindeki ay içinde burnu ve kaşları II. Abdülhamid'e benzeyen bir resmin kullanıldığı görülüyor.'PARANIN SIRRIOsmanlı Bankası'nda basılan kaimede, dönemin Maliye Nazırı Abdullah Galip Bey'in mührü ile 3 aylık padişahken tahttan indirilen V. Murad'ın tuğrasının bulunduğunu kaydeden Tezçakın, 'Filigrandaki resmin tuğranın sahibi V. Murad'a değil de kendisinden sonra tahta çıkan II. Abdülhamid'e benzemesi efsane paranın bir diğer sırrı. Bu para istenilerek mi basıldı ya da V. Murad veya II. Abdülhamid'e karşı düzenlenmesi planlanan bir komplonun parçası mıydı bilemiyoruz. Bunları nümismatlar ve tarihçiler araştırmalı' diye konuştu.Almanya'daki koleksiyoncudan aldığı izinle, bu tarihi olayı kamuoyuyla paylaştığının altını çizen Tezçakın, 'Paha biçilmez bu ünik parça maalesef yakında yurtdışında satışa çıkarılacak. Bu paraya özellikle Amerikalı, Arap ve İsrailli koleksiyoncuların ilgi göstereceğinden eminim. Türk finans tarihinin en değerli parçası olan bu kaime, mutlaka Türkiye'ye getirilmeli ve para müzesinde sergilenmeli' dedi.Sputnik News
Reklam
Google Now Artık Ekrandaki Uygulamayla Bağlantılı Çalışabilecek
Android’in sevilen özelliklerinden biri olan Google Now, hızlıca Google’da istenen bilgiyi aratmamızı sağlıyordu. Ancak artık bundan çok daha fazlasını yapabilecek. Yeni duyurulan “Now On Tap” özelliği ile ekranda bulunan ögeleri algılayarak gerekli bilgileri hızlıca sunacak.Google Now ürün direktörü Aparna Chennapragada, sistemin 100 milyondan fazla mekanı tanımlayabildiğini ve bu yerler ile ilgili bilgiler verebildiğini belirtiyor. Ekranda mekan ismi görüntülendiğinde sırada home tuşuna basıldığı takdirde söz konusu mekanla ilgili seçenekler aşağıda görüntüleniyor. Eğer aranan seçenek burada gösterilmezse, sesli olarak öğrenilmek istenen soru sorulabiliyor. Bu teknoloji yalnızca mekanlarla ilgili değil, hemen hemen her konuda bilgi veriyor. Mesela Twenty One Pilots’tan bir parça dinlerken “Grubun solisti kim?” denildiğinde Google Now bu sorunun çalan şarkıyla ilgili olduğunu anlıyor ve sonuçları kullanıcıya gösteriyor. Aynı şekilde Skrillex çalarken de “Gerçek adı ne?” sorusu geldiğinde bunun Skrillex ile bağlantısı olduğunu algılıyor ve arama sonuçlarını karşımıza çıkarıyor. Özellikle ilgili daha fazla detayın önümüzdeki aylarda açıklanacağı belirtiliyor.LOG
Reklam
Ordular İçin Mini-Drone
Dünya'nın en küçük insansız hava aracı Black Hornet İngiliz ordusu tarafından 2013 yılından beri kullanılmaktaydı. ABD ordusu ise bunu geliştirerek kullanmak için denemelere başladı.ABD, askeri casusluk amacıyla kullanılmak için dünyanın en küçük ve etkin drone'larından birini test etmeye başladı. Avuç içinde saklanabilecek kadar küçük olan Black Hornet, helikopter görünüme sahip olsa da oldukça basit bir drone tasarımına sahip.
Bugün Mutlaka Okumanız Gereken 10 Köşe Yazısı
Ne kadar aydınları karalamaya çalışsan da...Onlar demokrasiyi savunacaklar.Hukuku savunacaklar.Özgürlükleri savunacaklar.Yılmayacaklar.Ne kadar gazetecilerin üzerine yürüsen de...Onları işlerinden etsen de...Mahkeme kapılarına göndersen de...Hapse atsan da...Değişen bir şey olmayacak.Gazeteci milleti yine demokrasinin yanında duracak.Hukukun yanında duracak.Özgürlüklerin yanında duracak.Gazeteciliğin bağımsızlık ve özgürlüğünü savunmaya devam edecek gazeteci milleti...Aydınlar gibi, sanatçılar gibi, yazarlar gibi gazeteciler de yılmayacak.“Haddinizi bilin, haddinizi!” diyenleri biz çok gördük.
Reklam