onedio
Görüş Bildir
article/comments
article/share
Haberler
Yapılan Araştırmalara Göre Bilgisayar Oyunları ve Şiddete Eğilim Arasında Hiçbir Bağlantı Yok!

Keşfet ile ziyaret ettiğin tüm kategorileri tek akışta gör!

category/test-white Test
category/gundem-white Gündem
category/magazin-white Magazin
category/video-white Video

Yapılan Araştırmalara Göre Bilgisayar Oyunları ve Şiddete Eğilim Arasında Hiçbir Bağlantı Yok!

Nergis
30.12.2020 - 14:18

Bize hep söylenen bu değil miydi? 🤔

Kaynak: https://gamesage.net/blogs/news/ten-y...
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

'Siber Psikoloji Davranışı ve Sosyal Ağ' dergisi geçtiğimiz günlerde yayınladığı araştırmada...

'Siber Psikoloji Davranışı ve Sosyal Ağ' dergisi geçtiğimiz günlerde yayınladığı araştırmada...

... 10 yaşından 23 yaşındaki yetişkinlik dönemine kadar şiddet içerikli bilgisayar oyunları oynayan kişilerin davranışlarını inceledi.

'Grand Theft Auto ile Büyümek: Ergenlik Döneminde Şiddet İçerikli Bilgisayar Oyunları Oynamanın Büyümeye Etkisi Hakkında 10 Yıllık Araştırma' adıyla yayınlanan çalışmada bilgisayar oyunları oynayan kişilerin 10 yıl sonraki saldırganlık düzeyleri arasında hiçbir bağ bulunamadı.

Yapılan bu detaylı araştırmada verileri analiz etmek için kişi merkezli yaklaşım olarak da bilinen daha çağdaş bir yaklaşım benimsendi.

Yapılan bu detaylı araştırmada verileri analiz etmek için kişi merkezli yaklaşım olarak da bilinen daha çağdaş bir yaklaşım benimsendi.

Geleneksel çalışmalar araştırmacıların her bir değişkeni veya karakteristiği başka bir değişkenle ilişkili olarak ele aldığı değişken merkezli bir yaklaşım kullanıyor olmasına rağmen bu çalışmada farklı metodolojiler geliştirildi. Bu da araştırmada ele alınan kişilerin gruplar üzerinden karşılaştırılmasını sağladı. Bu araştırmada olduğu gibi kişi merkezli yaklaşımda araştırmacılar, bu değişkenlerin bireyler arasında nasıl karşılaştırıldığını belirlemek için çeşitli algoritmaları değişkenler ile birleştirdi. Yani bu yaklaşım aslında değişkenlerin bireyle nasıl ve ne kadar ilişkili olduğuna dair daha doğru bir yorumun yapılmasına olanak tanıdı.

Bu nedenle aslında bu çalışmada benzer olan ve zaman içinde benzer şekilde değişen özellikleri paylaşan bireyler gruplara ayrıldı.

Bu nedenle aslında bu çalışmada benzer olan ve zaman içinde benzer şekilde değişen özellikleri paylaşan bireyler gruplara ayrıldı.

2007 yılında başlayan araştırmada özellikle de büyük kuzeybatı şehirlerinde yaşayan (Wave 1) katılımcı ailelerden danışmanları aracılığıyla çeşitli anketleri doldurmaları talep edildi. Katılımcıların %65'i Avrupa kökenli beyaz, %12'si siyahi, %19'u çok etnikli ve %4'ü diğer olarak kategorize edildi. Düşük sosyoekonomik statüye sahip aileler araştırmaya katılım gösteremediklerinden dolayı araştırma boyunca çeşitli el ilanları vasıtasıyla araştırmaya dahil edilmeye çalışıldı.

Bilgisayar oyunlarının şiddet içerikli olup olmaması ve ne kadar olduğunun ölçeklendirilmesi ise Common Sense Media aracılığıyla saptandı.

Bilgisayar oyunlarının şiddet içerikli olup olmaması ve ne kadar olduğunun ölçeklendirilmesi ise Common Sense Media aracılığıyla saptandı.

Araştırma boyunca katılımcılar saldırganlık, depresif belirtiler, anksiyete belirtileri ve toplum yanlısı davranış gibi çeşitli davranışsal özelliklerine göre değerlendirildi.

Çıkan sonuçlara göre erkekler kadınlara oranla şiddet içerikli oyunlar oynamaya daha meyilliler.

Çıkan sonuçlara göre erkekler kadınlara oranla şiddet içerikli oyunlar oynamaya daha meyilliler.

Bilgisayar oyunları ise araştırmada üç kategoriye ayrıldı: Bireylerin erken yaşta yüksek düzeyde şiddet içeren video oyunları oynadıklarını gösteren yüksek düzeyde şiddet (%4), orta düzeyde şiddet (%23) yani aslında şiddet içerikli bilgisayar oyunları erken yaşta orta düzeydeydi ve son olarak, düşük düzeyde şiddet (%73).

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

Yani araştırmaya göre yüksek ve düşük düzeyde şiddet içerikli bilgisayar oyunu oynayanların arasında davranışsal olarak hiçbir fark olmadığı ortaya çıktı.

Yani araştırmaya göre yüksek ve düşük düzeyde şiddet içerikli bilgisayar oyunu oynayanların arasında davranışsal olarak hiçbir fark olmadığı ortaya çıktı.

Bu nedenle erken yaşta yüksek düzeyde şiddet içeren video oyunları oynayan ergenlerin, erken yaşta daha az süre şiddet içeren video oyunları oynayan veya hiç oynamayanlara göre yaşamının ilerleyen dönemlerinde daha saldırgan davranışlar göstermediği bilimsel olarak kanıtlanmış oldu.

Bu içerikler de ilginizi çekebilir:

👇

👇

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
category/eglence BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
24
12
3
2
1
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
01011o011

Bir saat önce GTA IV indirmiştim. 1-2 gün oynayıp gaza gelecektim. Herkesin evini tarayıp oyunlara suç atacaktım. Olmadı bu.

blackmet

İlkokul çağlarından bu yaşıma kadar oynadığım türlü oyunlar neticesinde ve çevremdeki oyun sever arkadaşlarımda da gözlemlediğim kadarıyla; ne şiddete meyill... Devamını Gör

Sezai Nuhoğlu

Doğru değil.... Dört buçuk yaşındaki yeğenimin elinden oyun oynadığı telefonu al, sana şiddete eğilimin ne olduğunu göstersin!...

nope

Bunun oyunlarla alakası yok senin elinden bu anlamsız fikirlerini salladığın telefonu alsam sen de benzer bir tepki verirsin