Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

Hadi Beyler Başlıyoruz! 16 Maddede Halı Saha Maçlarının Olmazsa Olmazları

-
4 dakikada okuyabilirsiniz

Erkeklerin kendi aralarında sosyalleşmesinin bir numaralı aracı halı saha maçlarıdır. 12 tane erkeği ortak bir paydada toplayacak tek şey futboldur çünkü. Maç günleri bir nevi toplantıdır. Öncesinde sohbet muhabbet ortamı oluşur. Arkadaşlar birbirine hal hatır sorma fırsatı yakalar. Maç sırasında da güzelce bir ter atılır. Sahaya ayak bastıktan sonra 1 saat boyunca hayatla ilgili tüm dert tasa da tellerin dışında kalır. Güzel bir etkinliktir halı saha.

Bir de bu halı saha maçlarının olmazsa olmazları vardır. İşte 16 maddede her halı saha etkinliğinde olan şeyler.

1. Maçı organize eden adam bellidir. Misal maç Salı günleriyse bu adam o gün sabahtan maça gelecek olan herkese maçı hatırlatır.

Belli bahanelerle o gün maça gelmeyecek olan varsa ikna etmeye çalışır. Israrlara rağmen adam hala maça gelmiyorsa yeni adam bulur. Ama satış koyan adama gereken tribi atar.

2. İlk golü yiyen yelekleri giyer.

Bu kural açık ve nettir. Fazla söze gerek yoktur.

3. Kaleciden para alınmaz. Bu adamlar kalecilik yapmaktan keyif alır. 1 numaralı kaleci forması, kaleci eldiveni, eşofmanı vardır.

Halı saha maçlarının en değerli unsurları bu adamlardır.

4. Eğer kaleci yoksa herkes kalecilik görevini birbirine kitlemeye çalışır. En son herkesin 10'ar dakikalığına kaleye geçmesine karar verilir.

'Kanka benim kolum sakat ya' gibisinden diyaloglar bu bölümde sıkça duyulur.

5. Velev ki maç çok hızlı başladı ve kısa sürede skor 7-0 oldu. Yenilen takımdan bir aslan yürekli çıkar ve ellerini çırparak der ki "HADİ BEYLER BAŞLIYORUZ"

6. Ama başlayamazlar. Birkaç dakika sonra şu sözler duyulur: "ALLAH'INI SEVEN DEFANSA GELSİN"

7. Bir de belli başlı tipler vardır maçlarda. Kaleciyi saydık. İkinci belirgin tip sahanın yeteneklisi.

Bu genç ya amatör bir kulüpte oynuyordur, ya da geçmişte oynamıştır. İyi pas verir, iyi şut çeker, çalım atar, oyunu yönlendirir. 

Bu tipler ikiye ayrılır. Oyunu ciddiye alırsa maç sonrası soyunma odasında herkes tarafından övülür. Gereksiz jeneriklik hareketler yapıp maçın içine ediyorsa da bolca sövülür.

8. Evli çocuklu göbekli abi.

cdn-st1.ofpof.com

Bu abi takımda bir Pirlo gibi saygı görür. "Çok iyi bravo, helal olsun kardeşim, olsun bir şey olmaz" tarzı cümlelerle sürekli takıma moral verir. Olası gerginliklerde 'Hepimiz arkadaşız, stres atmaya geldik buraya' diyerek ortamı bu abi yumuşatır. Genellikle Lescon marka halı saha ayakkabısı giyerler. 

Bu abi takımdaki gençleri 'Ben sizin yaştayken 1 saat boyunca hiç durmadan koşardım' diyerek gazlar.

9. Forvette bekleyip defansa gelmeyen, maç boyu konuşup komut yağdıran adamlar vardır bir de.

Defansa asla gelmezler. 'Ben defansa gelsem golü kim atacak' diyerek kendilerini savunurlar. Egoistlerdir. Maç bittikten sonra attığı 2 3 golü öve öve bitiremezler. Kaçırdığı 32531 golden bahsetmezler bile ama.

10. Adam eksik olduğu için maça son 1 saat kala çağrılan tipler vardır. Ayakkabıyı halı sahadan kiralar. Forması bile yoktur, tişörtle oynar.

Kondisyonsuz olduğu için iyi oynayamaz. Sahada adeta dökülür ama hatır kırmayıp maça geldiği için laf edilmez. "1 senedir ayağıma top değmiyor ya" bahanesiyle oynadığı kötü futbolu affettirmeye çalışır.

11. "Beyler paslı, beyler görerek, beyler uzun oynamayalım, beyler ayağa, beyler garanti, beyler top yapalım. Beyleeerrr."

Maçlarda en sık duyulan laflardır.

12. Oralardan iyi vurur. Vurdurmayın Bekir'e...

İki takımın da birbirini tanıdığı durumlarda top rakip takımın yeteneksiz bir oyuncusuna geldiği zaman savunma yapan takımdan biri bu sözlerle Bekir'i gaza getirir. Gaza gelen Bekir gerilerek topa tüm inancıyla yaslanır. Top dağa taşa gider.

13. Yine herkesin birbirini tanıdığı durumda takımlar dengesiz kurulmuş ve bir taraf farklı öndeyse, önde olan takımın iyi oyuncusu, karşı takımın güçsüz oyuncusuyla yer değiştirir.

Tabii ortada bir iddia yoksa.

14. Maçı organize eden adam maçtan sonra paraları da toplar. Para her seferinde mutlaka eksik çıkar. Eksik kalan kısmı bu adam hep cebinden tamamlar.

15. Kazanan takımın soyunma odasında bayram havası hakimken kaybeden takım kendi soyunma odasında birbirlerini itin götüne sokar.

Herkes mağlubiyetin suçunu birbirine atar. Ufak tartışmalar yaşanır. Bir kişi çıkıp atarını bile yapar. "Beni haftaya çağırmayın abi daha da gelmem ben" der. Ama haftaya yine gelir.

16. Maç biter, duş alıp giyinilir. Rakibe bir elveda deme vaktidir: 'Ayağınıza sağlık beyler'

Rakibe ayağınıza sağlık beyler diyen kişi hep aynıdır. Biliyorsunuz o adamı. Nargile içer ve herkese kardeşim diye hitap eder.

Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
roronoazoro1

Biz kaleciden de para alıyoruz ghdjgkdh

foreverfreedom

O göbekli abinin pirlo değeri görmesi efsane zaten :)))))

srpennywise

amatör ligde oynamamın yanında. yaklaşık 7 senedir prof anlamda halısaha kaleciği yapıyorum. Üstüne para bile alıyorum. :) sırf bu halı saha kaleciliğnden 3 defa yurtdışında turnuvalarda davet görüp ülkemi temsil ettim.. amk her madde doğru :) editöre sallamayın hepsi iyi tespit. Benim meşhur lafımsa " bak ikidir çıkarıyom golü üçüncüsü gol olur, biraz gol atın aq " :))

schrodingerr

aynen katılıyorum ben öyle kaleci değilim ama iyi yaparım (senin kadar değiliz üstad) kalecilik eğlenceli ya satranç gibi açı kapatıyorsun salaktan 1-2 adım one cıkıyorsun asırtma atmaya çalışsınlar diye.lisede çok ekmeğini yedim :)

srpennywise

ahaha aynen kardeşim de salakta öne çıktığım için geçen hafta ligin en sağlam golünü yedim orta sahadan :) :) o kadar yetenekli yok deyip çıkmıcan, bi anda zımba hahaaaah :)

harunahmed

16 daki adam da siyah tayt gibi herşeyin altına gidiyo yani :)

byalpi

ayağınıza sağlık beyler demeden ayrılmam ve tabikide nargile içmiyorum. bağlantıyı nasıl kurdun ak?

FACEBOOK YORUMLARI

Görüş Bildir