Filistin'de Birlik Hükümeti Dağıldı
Birlik hükümetinin Başbakanı Rami Hamdallah, hükümetinin istifasını Filistin Özerk Yönetimi Başkanı Mahmud Abbas'a sundu.Başbakan Rami Hamdallah hükümetinin istifasını Filistin Özerk Yönetimi Başkanı Mahmud Abbas'a sundu.Abbas, Hamas'ın El Fetih'e Gazze'de faaliyet izni vermediğini belirterek El Fetih'e bu şartlar altında hükümnetin devam edemeyeceğini söylemişti.Hamas, Filistin'de ulusal birlik hükümetinin tek taraflı feshine karşı çıkıyordu.Fransız haber ajansı AFP'ye konuşan Hamas Sözcüsü Sami Ebu Zuhri, 'Hamas, tüm taraflar anlaşmadan hükümette tek taraflı yapılacak bir değişikliği reddediyor' dedi.Sami Ebu Zuhri, 'Kimse bizi herhangi bir değişiklik hakkında bilgilendirmedi, ulusal birlik hükümetinde yapılacak bir değişiklikle ilgili olarak bize danışmadı. El Fetih tek başına hareket etti' diye konuştu.7 yıl süren ayrı yönetimlerin ardından El Fetih ve Hamas 2014'te birlik hükümeti kurarak, Batı Şeria ile Gazze'yi birlikte yönetecekleri konusunda anlaşmışlardı.Ancak pratikte Abbas hükümeti Gazze'yi yönetmeyi başaramadı. Hamas kontrolündeki bölge, geçen yaz İsrail'le süren 50 günlük savaş sonunda büyük bir yıkıma uğramıştı. Ramallah hükümetinin Gazze'de etkin olamaması, bölgenin yeniden yapılandırılması sürecini de yavaşlatmıştı.Yeni kurulacak hükümette Hamas'ın yer alıp almayacağı ise henüz bilinmiyor.BBC Türkçe
Bursaspor Sedat Berisha ile 3 Yıllık Sözleşme İmzaladı
Makedon savunma oyuncusu Sedat Berisha kendisini 3 yıllığına Bursasporlu yapan imzayı Bursaspor'un Özlüce Tesislerinde gerçekleştirilen törenle attı.KOCAMAN: “ Genç yaşına rağmen tecrübeli bir oyuncu”Gerçekleştirilen imza töreninde konuşan Futbol Şube Sorumlumuz Necmettin Kocaman, Makedon oyuncunun genç yaşına rağmen tecrübeli bir futbolcu olduğunu belirtti.  Futbol Şube Sorumlumuz Necmettin Kocaman sözlerini şöyle sürdürdü; “Yeni bir transfer için karşınızdayız. Bugün kendisini Bursasporlu yapacak imzayı atıyoruz.25 yaşında olmasına rağmen Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi tecrübesine sahip genç bir oyuncu. 5 sezonda toplam 113 maç oynamış olması maç deneyimin yüksek olduğunu gösteriyor. Sedat, Makedonya’da şampiyonluk yaşamış bir oyuncu olarak eminim ki Bursaspor’da yabancılık hissetmeyecektir. Kendisine ve kulübümüze hayırlı uğurlu olsun.”SEDAT BERISHA: “ Umarım Şampiyonluk Yaşarız”Makedon defans oyuncusu Sedat Berisha imza töreninin ardından yaptığı konuşmada kendisine her zaman destek olan ailesi ve arkadaşlarına teşekkür etti. Bursaspor’un çok başarılı bir kulüp olduğunu belirten Berisha, “ Burada olmaktan dolayı çok mutluyum. Bursaspor çok büyük bir kulüp. Burada beni çok iyi karşılayan yöneticilere ve kulüp çalışanlarına çok teşekkür ediyorum. Ayrıca takımımızın 12.oyuncusu olan Teksas grubuna da selamlarımı gönderiyorum. Umarım gelecek dönemde şampiyonluğu Bursa’ya getiririz” dedi.Bir medya mensubunun “ Takımda senin mevkiinde Sivok ve Serdar Aziz gibi Milli oyuncular bulunuyor. Kendini rekabete hazır hissediyor musun?” sorusuna Berisha “ Sivok’u herkes tanıyor. Serdar Aziz hakkında ise bilgiler aldım. İkisi de çok tecrübeli bir oyuncu. Ben çok çalışıp formayı giymek istiyorum. Bursaspor’da başarılı olmak istiyorum” dedi.İlk defa ülkesinden farklı bir ortamda futbol oynayacak olmasının kendisinde adaptasyon sorunu yaşatmayacağını sözlerine ekledi. YURT DIŞI KAMPI ALMANYA’DAFutbol Şube Sorumlumuz Necmettin Kocaman, A takımın yeni sezon hazırlıklarına 1 veya 2 Temmuz’da başlayacağını belirtti.Takımın yurt dışı kampı hakkında da bilgi veren Kocaman, “ Takımımız Bursa’da toplandıktan sonra 20 Temmuz tarihinde yurt dışı kampı için Almanya’ya gidecek. Daha sonra başka bir kamp yapmayacağız. 31 Temmuz tarihine kadar Almanya kampında 4 hazırlık maçı yapacağız. Rakiplerimiz belli. Sadece son maçımızdaki rakibimiz netleşmedi.  O takımında İngiltere Premier ligi veya Almanya liginden bir takım olacak. 27 Temmuz’da Porto ile karşılaşacağız” dedi.   Bursaspor
AP'de Aşırı Sağcı Grup Kuruldu
Avrupa'nın yedi ülkesinden aşırı sağcı parlamenterler Avrupa Parlamentosu'nda grup kurdu. 'Uluslar ve Özgürlükler Avrupası', Türkiye'nin üyeliği gibi AB'nin kendisine de karşı çıkıyor.Avrupa aşırı sağının da bundan böyle Avrupa Parlamentosu’nda (AP) siyasi grubu olacak. Mayıs 2014’te yapılan AP seçimlerinden kuvvetlenerek çıkan aşırı sağcılar, seçimlerin sonunda AP içinde siyasi grup kurmak için yeterli üye sayısını yakalamış olsalar da “en az 7 ülkeden üye” kriterini bugüne kadar yerine getiremiyorlardı.Son haftalarda özellikle Fransız aşırı sağcı lider Marine Le Pen tarafından yürütülen kulisler sonuç verdi ve aşırı sağcılar iki Polonyalı ve bir de İngiliz üye transfer ederek en az 7 AB ülkesinden 25 parlamenter kriterini yerine getirmiş oldu.Marine Le Pen, AP’de bugün düzenlediği basın toplantısıyla yeni siyasi grubun kuruluşunu ilan etti. Yeni grup “Uluslar ve Özgürlükler Avrupası” adını taşıyacak. Yeni grupta 7 AB ülkesinden 35 parlamenterin üyelik yapması bekleniyor. Bunlardan 21’ini Marine Le Pen liderliğindeki Milli Cephe (FN) partisinin üyeleri oluşturacak. Gruba Marine Le Pen ile Hollandalı aşırı sağcı Marcel de Graaff eşbaşkanlık edecek.AB karşıtlığında birleşiyorlarGrupta İtalya’dan Kuzey Ligi, Avusturya’dan Avusturya Özgürlük Partisi (FPÖ), Hollanda’dan Özgürlük Partisi (PVV), Belçika’dan “Flaman Çıkarı” (Vlaams Belang) gibi siyasi hareketler yer alıyor. Geçtiğimiz haftalarda İngiltere’nin AB karşıtı UKIP partisinden ihraç edilen AP üyesi Janice Atkinson ile Polonya’nın revizyonist ve eşcinsel düşmanı aşırı sağcı hareketi KNP’den atılan Januzs Korwin-Mikke ve Stanislaw Zoltek de bundan böyle yeni grubun üyesi olarak görev yapacaklar.Yunanistan'dan Altın Şafak ile Macaristan’dan Jobbik partilerinin AP’ye seçilmiş üyeleri ise yeni gruba “Yahudi ve eşcinsel düşmanı” oldukları gerekçesiyle alınmadılar.Gruba üye partilerin ortak noktasını mevcut AB politikalarına karşı çıkmaları oluşturuyor. Aşırı sağcılar, AB’nin yıkılıp, Avrupa ulusları arasında ulusal egemenliklere saygı çerçevesinde işbirliğini savunuyor, Schengen serbest dolaşım anlaşmalarının iptal edilmesini, ortak para birimi Euro ve Avrupa Merkez Bankası’nın kaldırılmasını istiyorlar. Grupta yer alan partilerin tamamı Türkiye’nin AB üyelik sürecine de karşı çıkıyor.Gruba para akacakDeutsche Welle Türkçe'den Kayhan Karaca'nın haberine göre, Aşırı sağcılar, kurdukları grup sayesinde AP içinde büyük avantajlardan faydalanacaklar. Daha fazla görünürlük kazanıp, AP’deki komisyon ve alt komisyonlarda başkanlık elde edebilecekler. Grubun eşbaşkanları AP Başkanlık Divanı toplantılarına da katılıp parlamentonun gündemini belirleyebilecekler. Grubun en büyük avantajı ise AP’den 2019 yılına kadar 25 ile 30 milyon euro arasında kaynak temin edecek olması.“Uluslar ve Özgürlükler Avrupası” grubu ile birlikte AP içinde “AB ve göçmen karşıtı” grup sayısı ikiye yükselmiş oldu. Marine Le Pen’in grubuna ek olarak, İngiliz UKIP partisinin lideri Nigel Farage tarafından AP’de kurulan “Özgürlük ve Doğrudan Demokrasi Avrupa Grubu” (EFD) da AB karşıtı çizgisiyle tanınıyor. EFD’nin AP’de 46 üyesi bulunuyor. Le Pen ile Farage AP’de birçok konuda ortak hareket ediyorlar.
6. Trans Onur Haftası: "Translık, Solaklık Kadar Normaldir"
Sırma Karasu, sırma bisüreyancıyan (@sirmalinka) | TwitterAngelina Jolie ve Brad Pitt'in biyolojik kızları Shiloh'nun erkek kardeşlerine benzeme isteği uzun süredir basına yansıyor. Yakın zamanda kendisine John denmesini istemesiyse, bu durumun bir çocuk hevesinden öte bir vaka olduğunu göstermesi nedeniyle şaşırttı. Çoğu kişinin çevresinden duyduğu ısrarla pantolon giymek isteyen kız çocuk veya bebeklerinden vazgeçemeyen erkek çocuk hikâyeleri ilk kez bu kadar somut bir tabloyla karşımıza çıkıyordu. İki ünlü yıldızın kızı sayesinde ilk kez kamuoyu çocuk yaşta bir bireyin cinsel kimliği farklılığıyla tanıştı. Oyuncu Nil Erkoçlar'ın cinsiyet geçiş sürecini tamamlayıp Rüzgâr oluşu, geniş zamana yayılmış doğuştan gelen cinsiyet özelliklerini reddetmesinin sonucuydu.Bu dosyada; 'Çocuklarda cinsel kimlik gelişimi ne zaman başlar?' 'Ailesel, biyolojik ve sosyolojik faktörler nelerdir?', 'Oyuncakların cinsiyet gelişimi üzerinde etkileri var mıdır?' 'Cinsel kimlik farklılığı neden tedavi edilemez?', 'Trans gençleri açmazlarından nasıl kurtarabiliriz?' gibi sorular Prof. Dr. Şahika Yüksel, Prof. Dr. Bengi Semerci ve Uzm. Dr. Seven Kaptan'ın sunduğu uzman görüşleriyle cevap bulacak. Trans çocuk yetiştirmeyi ilk elden deneyimleyen Lori Duron'la, 'Gökkuşağımı Büyütmek' adlı kitabını ve yaşadıklarını konuşacağız. Cinsiyet ayrımcılığının yok denecek kadar düşük olduğu İsveç'in süreci de mercek altına alınacak.
Ömer Onan: "Bjelica Yokmuş Gibi Düşünüyoruz"
Fenerbahçe Ülker Genel Menajer Yardımcısı ve Takım Menajeri Ömer Onan, FB TV'de yayınlanan 40 + programında Özgür Çelen’in sorularını yanıtladı. Ömer Onan, açıklamalarında şunları söyledi:“Sezona girerken Final Four hedefini sonuna kadar kovalayacak, ilk 8’e girmeye alışan bir takım yaratmak istiyorduk. Sezon içinde her şey de böyle başladı. Sezonun ortasına doğru Ocak-Şubat-Mart döneminde herkesin formunu en yükseğe çıkarttığı sürede, takım çok formdaydı. Önce ilk 8’e kaldık, daha sonra saha avantajını da almanın avantajıyla final 4 hedefine ulaştık.Final 4 dönüşü bir düşüş bekliyorduk. Galatasaray maçı sonrasında daha çok toparlanır ve konsantre olurlar diye düşünüyorduk. Ama açıkçası beklediğimiz olmadı ve hepimizde bir hayal kırıklığı oluştu. Böyle kapasiteli bir takımın daha çok asılması gerekiyordu. Belli başlı oyuncularımızda büyük düşüşler yaşandı. Konsantrasyon eksikleri oldu. Böyle olunca da lige erken veda ettik.Büyük hayal kırıklıkları var; nasıl ki bizde de hakemler konusunda bu hayal kırıklıkları bulunuyor ama bunu uzun uzadıya konuşmaya gerek yok. Biz üstümüze düşen görevi, neleri yanlış yaptığımıza bakacağız. Bize yapılan yanlışları da unutmayız.Ülker ailesinin çok büyük katkıları var senelerce. Böyle bir salon yapıldı. Başkanımızla birlikte… Taraftarımızın şu konuda rahat olması lazım, Fenerbahçe Ülker’de hedef bitmez. Zaten böyle bir şey olsaydı biz hocayla 2 yıllık sözleşme yenilemezdik. Hemen Final Four sonrasında yaptık bunu. Ülker’in de isim sponsorluğundan çıkacağını biliyorduk. Ülker’in isim sponsorluğundan çıkması Ülker’in desteğinin kesileceği anlamına da gelmez.Şundan herkes rahat olsun ki biz senenin takımını Final Four döneminde kurmaya başladık.Bjelica’nın kontratı devam ediyor. Bu seneki kontratında NBA opsiyonu var. Yani Avrupa’dan hiçbir takıma gidemez ama NBA opsiyonunu kullanırsa oradaki bonservisi bize getirdiği takdirde NBA’ya gidebilir. Bjelica’da sezon başından beri NBA ile ilgili en çok adı anılan isimdi. Bjelica bizim çok sevdiğimiz ve değerli bir oyuncu. Onunla konuştuğumuzda NBA opsiyonunu kullanmak istediğini söyledi. Biz gelecek seneye baktığımızda Bjelica yokmuş gibi düşünüyoruz, ancak kendisi bizim kontratlı oyuncumuz. Oldu ki NBA istediği kontratı çıkartamazsa Bjelica bizim oyuncumuz. Ama kendisinin yerine başkasına da bakıyoruz.Goudelock iyi bir sezon geçirdi, sezon sonunu saymazsak. Burada da bizim opsiyonumuz vardı. Bizler oturduk hocayı dinliyoruz. Kafasında bir oyun şablonu var. Bir transfer politikası uyguluyoruz. Ya da oynayacağı basketbola göre farklı bir yönde oynamak istediğini söyledi. Goudelock’ta gelecek sene bizimle birlikte olmayacak.Transfer adı altında basında çok fazla isim yazılıyor. Biz resmi açıklamadığımız hiçbir şeye kimsenin çok önem vermesine gerek yok.”Fenerbahçe Ülker Genel Menajer Yardımcısı ve Takım Menajeri Ömer Onan, FB TV'de yayınlanan 40 + programında Özgür Çelen’in sorularını yanıtladı. Ömer Onan, açıklamalarında şunları söyledi:“Sezona girerken Final Four hedefini sonuna kadar kovalayacak, ilk 8’e girmeye alışan bir takım yaratmak istiyorduk. Sezon içinde her şey de böyle başladı. Sezonun ortasına doğru Ocak-Şubat-Mart döneminde herkesin formunu en yükseğe çıkarttığı sürede, takım çok formdaydı. Önce ilk 8’e kaldık, daha sonra saha avantajını da almanın avantajıyla final 4 hedefine ulaştık.Final 4 dönüşü bir düşüş bekliyorduk. Galatasaray maçı sonrasında daha çok toparlanır ve konsantre olurlar diye düşünüyorduk. Ama açıkçası beklediğimiz olmadı ve hepimizde bir hayal kırıklığı oluştu. Böyle kapasiteli bir takımın daha çok asılması gerekiyordu. Belli başlı oyuncularımızda büyük düşüşler yaşandı. Konsantrasyon eksikleri oldu. Böyle olunca da lige erken veda ettik.Büyük hayal kırıklıkları var; nasıl ki bizde de hakemler konusunda bu hayal kırıklıkları bulunuyor ama bunu uzun uzadıya konuşmaya gerek yok. Biz üstümüze düşen görevi, neleri yanlış yaptığımıza bakacağız. Bize yapılan yanlışları da unutmayız.
Reklam
Reklam
Süleyman Demirel Hakkında Her Şey: 'Bu Fötr Şapkayla 6 Defa Gittim, 7 Kere Geldim'
Türkiye'nin 9. Cumhurbaşkanı, Türkiye siyasetine fötr şapkasıyla damgasını vurmuş olan Süleyman Demirel gün gece bir süredir tedavi gördüğü hastahanede yaşamını yitirdi. 'Süleyman Demirel'e bakmak, Türkiye siyasetinin yakın dönemine bakmak demektir' diye büyük konuşuyoruz. Binaenaleyh, Süleyman Demirel'in hayatına ve siyasi yaşamına kısa bir bakış atıyoruz.
Reklam
"Mobil Veri Trafiği 50 Kattan Fazla Arttı"
BTK Başkan Vekili Ömer Fatih Sayan Türkiye'de 2009 yılında mobil işletmecilerin toplam gelirinin yüzde 2,3'ü data hizmetlerinden elde edilirken, 2015 yılı ilk çeyreği itibarı ile bu oranın yüzde 30'a ulaştığını belirtti.Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkan Vekili Ömer Fatih Sayan, Türkiye'de 2009 yılında mobil işletmecilerin toplam gelirinin yüzde 2,3'ü data hizmetlerinden elde edilirken, 2015 yılı ilk çeyreği itibarı ile bu oranın yüzde 30'a ulaştığını belirterek, 'Yani trafik 50 kat artarken, işletmecilerin geliri 15 kat artmış. Bu 2009 yılında ödediğimiz para ile 3 kat daha fazla veriye eriştiğimiz anlamına geliyor' dedi.Sayan, Qualcom Mobil Geniş Bant Zirvesi'nin açılışında yaptığı konuşmada, internetin dil, siyaset ve coğrafyada sınırları ortadan kaldırarak bireyleri tarihte olmadıkları kadar güçlü ve etkili bir konuma getirdiğini kaydetti. Bu manada kişisel girişimcilerin ve yenilikçi fikirlerin dünyayı etkilemeye başladığını belirten Sayan, yeni bir dönemin yaşandığını kaydetti.Artık evlerin garajlarında Apple markasının temellerinin atıldığı ya da chat odalarında Apache gibi web sunucularının ortaya çıktığı bir dünyada yaşandığını aktaran Sayan, dünyanın dijitalleştiğini belirterek, 'Dijitalleşmedeki yüzde 10'luk artış; ülkelerin Gayrisafi Yurt içi Hasılalarında yüzde 0,50-0,62 oranında artış sağlamakta, işsizlik oranını yüzde 0,84 azaltmakta, küresel innovation-yenilikçilik sıralamasında ise 6 basamak öne geçirmektedir' dedi.Sayan, Avrupa Birliği Komisyonu'nun Avrupa Sayısal Gündemi 2020 çerçevesinde; elektronik haberleşme sektöründe Avrupa Tek Pazarı'nın oluşturulmasına genişbant yatırım ortamının iyileştirilmesi ve rekabetin geliştirilmesi için düzenleme yapma kararı aldığı bilgisini verdi.
Fikret Orman: "Sandığı Ortaya Koyacağız, Eleştirenler Aday Olsunlar"
Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, siyah-beyazlı ekibin gündemindeki olaylarla ilgili TRT Spor'a çarpıcı açıklamalarda bulundu.Vodafone Arena'yı 20 Eylül'e yetiştirmek için yoğun bir çaba sarf ettiklerini belirten Orman, inşaat çalışmaları ilgili yapılan dedikodulardan dert yandı. 'En çok üzüldüğüm şey bu dedikoduların içimizden çıkması' diyen Orman, başkanlık seçimi için de meydan okudu.Orman, Beşiktaş'ın transferi çalışmaları hakkında da bilgi verdi. 'Konoplyanka'yı 3 kere izlemeye gittim' diyen Fikret Orman, bu oyuncu ile ilgili ayrıntı vermekten kaçındı. Demba Ba ile ilgili transfer teklifleri geldiğini doğrulayan Orman, 'Bize teklifler geliyor. Ancak Demba Ba'nın da buna karar vermesi gerekiyor. Bizim de menfaatlerimize uyması lazım. Çok daha iyisi alabiliyorsak, bu transfer olur' diye konuştu.'Vodafone Arena'yı 20 Eylül'e yetiştirmek istiyoruz'20 Eylül'de stadı bitireceklerini dile getiren Orman, 'Burasıyla ilgili birçok sıkıntı yaşıyoruz. Allahın yardımıyla gidiyor ama emekle gidiyor. Burası gündemde olan bir yer. Burası kimsenin yapılabileceğine inanmadığı bir yer. Çok gündemde olunca, maalesef içeriden çok fazla yalan dolan oluyor. Beşiktaşlılar rahat olsunlar. Ben buradayım. Arkadaşlarım burada. Şu an 600 kişinin üzerinde çalışan var. Tahmin ediyorum, bu ay sonu bu çok daha yüksek sayıya çıkıyor. Eylül 20'de de burayı bitiriyoruz. Kulüp merkezi geliyor buraya' dedi.Orman, Vodafone Arena'nın aynı zamanda turistik bir alan da olacağını ifade ederek, 'Burada moda merkezi olacak. Turistlerin gezeceği bir alan yaratıyoruz. Vodafone Arena'nın karşısında Dolmabahçe'ye 2.5 milyon turist geliyor. Konserler olacak. Burası yaşayan bir stadyum olacak. Türkiye'nin ve dünyanın en önemli akıllı stadyumlarından birisi olacak. Burada stadyum içerisinde canlı yayınlar olacak. Burası yeşil bir stadyum olacak' şeklinde konuştu.'İlk 3 iç saha maçını deplasmanda oynamak istiyoruz'Süper Lig'in ilk 3 haftasında deplasmanda oynamak istediklerini dile getiren Orman, 'TFF'ye 4 haftalık bir istekte bulunmadan önce oynayacağımız kulüplerle bir görüşeceğiz. Daha önce buranın zemini aşağı indirilirken, 3-4 hafta sürekli deplasmanda oynanmıştı. 3 hafta falan deplasmanda oynayacağız. Süresi uzamaması için çalışacağız. 20 Eylül'de bitirmeye çalışacağız. Onu o gün bakarız. Biz buraya dönme çabasındayız.' dedi.'Açılış turnuvası daha sonra'Fikret Orman, Vodafone Arena'nın açılışında yapmak istedikleri turnuvayı daha sonra gerçekleştireceklerini  ifade ederek, 'Açılışla ilgili Barcelona ile bir turnuva yapmak istiyorduk ancak lig arasına geleceği için belli bir süre sonra yapacağız o turnuvayı' diye konuştu.'Hem transfer yap, hem borcu kapat diyorlar'Hem transferi hem de borcu kapatma işlemini aynı anda yapamacaklarını vurgulayan Orman, yılda 120 lira verip gelip kurullarda Beşiktaş başkanına hakaret ediyorlar. Konuşabilirsiniz, eleştirebilirsiniz ancak üslubunuza dikkat etmeniz gerekir' dedi.Orman, şöyle devam etti:'Beşiktaş önemli bir kurum, bir üslubu var. Beşiktaşlı kongre üyesinin bir ağırlığı var. Hür iradeleriyle gelen insanların, grup iradesinden önce gelebilmesi için aidatları indirdik. Bizim orada atladığımız bir nokta oldu, çoluk çocuk geldi, seviye düştü. Kuruyorlar bu çocukları, gönderiyorlar. 6500 kongre üyesi olmuş benim dönemimde. Ayıp yani. Borç çıkıyormuş, söylüyorum. Transfer yapmayalım mı diyorum, hayır yapın. Her şey olsun diyorlar, onu yapın, bunu yapın, gelir tarafını artırmadan borç artmasın diyorlar. Konuşulan mevzuların tabanı olması lazım. Voleybol takımı lig düştü. Kabul ettim, özür diledim. Bizim hatamız dedim.''Konoplyanka'yı 3 kere izlemeye gittim'Beşiktaş'ın transferi çalışmaları hakkında da açıklamalar yapan Orman, 'Bizim bir işimiz var. Biz buraya oyuncuları en makul şekilde getirmemiz lazım. Oyuncualrın ismini taraftar duymak istiyor ama bittikten sonra duyulsun. Basın ise haber atlamamak için bilgi alıyor, kamuoyunda öne çıkmak istiyor. Çıkınca insanlar havaya giriyor, para artırıyor. Transfer yatıyor. Konoplyanka'yı 3 kere izlemeye gittim. Bizim hayatımız bunları izlemekle geçiyor. Daha ortada bir şey yok. Başka oyuncular da var. İnsanlar biraz sabırlı olsun. Heyecan istiyorlar ama bizim işimiz de en makul şartlarda transferleri yapmaktır. Taraftar gözüyle popülerlik oluyor ama kulübümüz zarar geliyor. Yapmayın' dedi.'Demba Ba'ya teklifler geliyor'Demba Ba ile ilgili transfer teklifleri geldiğini doğrulayan Orman, şunları söyledi:'Bu iyi bir şeydir. İyi bir şey yaptık ki talep var. Ciddi teklifler geliyor mu, gelmelidir de zaten. Fakat, bizim hiçbir oyuncumuz köle falan değil. Biz sattık falan değil. Kulübün menfaatleri vardır. Ayrılmak isteyen yoktur. Gitmek isteyeni tutmak gibi bir durumumuz da yok. Teklifler gelse bile satmayacağız oyuncular vardır. Demba Ba çok önemli işler yaptı. Taraftarımız sevdi. Beşiktaş'ın malı sokakta değildir. Oyuncuyla konuşulursa, menfaatler uygunsa, Beşiktaş daha iyilerini alacaksa olur. Bizim 2-3 mevkide transfer yapmaya ihtiyacımız var. Birini satarsak 4, birini daha sattık 5'e ihtiyacımız var. O zaman toplama takım oluyor. Biz alan bir takımız, almaya bakıyoruz' dedi.'İki kızım da Bilic'i uğurlamaya gitti'Orman, Beşiktaş'ın eski teknik direktörü Slaven Bilic ile ilgili 'sezon bitmeden İngiliz ekibiyle görüştü' şeklinde çıkan iddialara inanmadığını vurguladı.'İki kızım da Slaven Bilic'i uğurlamaya gitti' diyen Orman, 'Slaven Bilic, sezon devam ederken görüştüğünü sanmıyorum. Bilic buradan ağlayarak gitti. Kızlarım uğurlamaya gitti. Biz bunları basın önünde şov amaçlı yapmadık. Bizde iyi anıları kaldı. Şimdi Beşiktaş'a hizmet etmiş bir hocayla, kötü ayrılmayalım. Nasıl ki şölenle geldi, şölenle gitsin. Bundan sonrası ayıp şeyler. Yeni bir yola girmiş adam, bozmayalım. Beşiktaş'ın kapısı ona açık olsun isterim' şeklinde konuştu.TRTSpor
Reklam
Sadece Çalıştığı Yer Evinden Çok Uzakta Olanların Bildiği 19 Durum
İşe gidiyorum diye evden çıkıp her gün neredeyse Ay'a giden insanlar. İnsanlarımız...Yaşam sevinçlerini göz altlarındaki torbalarda saklayan, makyajla uykularını kapatmaya çalışan dostlarımız. Her ay bir uzay mekiği parasını yollarda iş yerine ulaşmak için çarçur eden, yine de o işi bırakamayan yiğit insanlar. Bu içerik sizler için. Aklınızdan geçenleri bir nebze de olsa anlatabildiysek ne mutlu bize.Saat 11-18 arası mesaisi olan bir işte çalışmanın hayalinde buluşmak üzere...
Simon Kjaer, Fenerbahçe ile 4 Yıllık Sözleşme İmzaladı
Fenerbahçe'nin Fransız kulübü Lille’den transfer ettiği Danimarkalı oyuncu Simon Kjaer, Fenerbahçe’yi çok yüksek hedefleri bulunan bir kulüp olduğu için tercih ettiğini söyledi.Eşi ve çocuğuyla birlikte Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı’na gelen Simon Kjaer, 1907 Tribünü’nde düzenlenen törenle kendisini 4 yıllığına Fenerbahçe’ye bağlayan sözleşmeye imzayı attı.İmza töreninde Genel Sekreter ve Basın Sözcüsü Mahmut Uslu, Asbaşkan Önder Fırat ve Sportif Direktörümüz Giuliano Terraneo da hazır bulundu.Terraneo: “Umarım Büyük Başarıların Başlangıcı Olur”Yeni transferimiz Kjaer’i basın mensuplarına tanıtan Terraneo “Kendisine Kulübümüze hoş geldin diyor, bunun büyük başarıların bir başlangıcı olmasını diliyorum” dedi. Terraneo, en yakın zamanda basın mensuplarıyla bir araya gelerek genel konularda bir söyleşi yapacaklarını da duyurdu.
Reklam
Haluk Ulusoy: "Bize Baskı Uygulanıyor"
Türkiye Futbol Federasyonu Başkan adayı Haluk Ulusoy, basın mensuplarının karşısına çıktı.Yıldırım Demirören, '240 imza topladık' sözlerini eleştiren Ulusoy, kendilerine destek olan kişilere baskı uygulandığını iddia etti.'BASKI UYGULANIYOR'Kendilerini 60 imzanın altına çekmek için uğraş verildiğini dile getiren Ulusoy, 'Ülkemiz adına geçmişte büyük gururlar, sevinçler yaşattık. Şimdi futbol kamuoyuyla bir gelişmeyi paylaşmak istiyorum. Biraz önce TFF'ye resmi müracaatımı yaptım. Beni bilirsiniz, ne söylersem açık açık söylerim. Dün 240 imza ile destek aldık diyenler, bugün bize her türlü baskı uyguluyorlar. Çok değerli siyasetçileri kendi çıkarlarına alet etmeye çalışıyorlar. Soruyorum, dün 240 delege imza ile destek bulduk diyenler, bizi 60 imzanın altına çekmek için neden tüm değerleri ayaklar altına alıyorlar. Çünkü imza açık, oy gizli. Tek aday olamazlarsa, sandıkta uyguladıkları basıkının faturası çıkacak. Bu söylediklerim yanlışsa çıkıp söylesinler. Doğruysa bu tutumları bıraksınlar. Demokrasiye, futbol ailesien saygı göstermeden, futbol ailesinden saygı göremeyeceksiniz. Size rağmen çok futbol aşığı var bu ülkede. Anti futbol uygulamalarını herkes her yerde dile getiriyor.' şeklinde konuştu.'AYAK OYUNLARINI BİR KENARA BIRAKALIM'TFF'de mali disiplini sağlayacaklarını ifade eden Ulusoy, 'Ayak oyunlarını bir yana bırakalım da ayakla oynana biricik aşkımız futbol hakkında Türk futbolu için neler yapacağız, onları paylaşalım. Mali disiplin olmazsa olmaz. Mevut federasyonu kulüplere, 'Ayağınızı yorganına göre uzatın', 'Başınızın çaresine bakın' diyor. O iş o kadar kolay değil. Haluk Ulusoy başkanlığındaki TFF, bu yolu kulüplerle birlikte yürüyecek. Kurullar, federasyonu bile gölgede bırakan kararlara imza atıyor. Bizi herkes tarafından kabul gören bağımsız kurullar kuracağız. İlk ve son önemli işimiz, Türk futbolunda adalet duygusunu yeniden ortaya çıkarmak olacak.' dedi.'CEZAYI KULÜBE DEĞİL, KİŞİYE VERECEĞİZ'Tribün olaylarının kesin olarak önüne geçeceklerini dile getiren Ulusoy, 'İşin ehli olmayanlar, mevzuatı çözüm değil sorun haline getirdiler. Uluslararası alanda tecrübeli kadroya sahibiz. Mevcut başkan tribün olaylarının düştüğünü söylüyor, düştüyse tribün olaylarından kaynaklanan 22 trilyon cezayı kulüplere neden kestiniz? Gerçi haklarını yemek istemiyorum, bu federasyonun tutmayı başardığı tek söz bu cezalar. Cezayı kulübe değil, suçu işleyen vereceğiz. Tribün olaylarından cezayı minimum seviyeye indireceğiz. Ayrıca kulüp başkanlarını ve yöneticilerini futbola soğutacak cezaları da kaldıracağız. Cezalar makul ve adil olacak.' ifadelerini kullandı.'2.LİG VE 3.LİG MAÇLARI HAFTA İÇİ OYNANACAK'TFF 2.Lig ve 3.Lig takımları için devrim niletiğinde projeler hazırladıklarını ifade eden Ulusoy, 'Türk futbolunu dünya üzerinde saygın bir yere taşıdık. Ülkemize finaller getirdik. FIFA'nın yeni uygulamaya koyduğu transfer yasağına 209 ülkeden 4 takım seçildi. İki Mersin ev Buca. TFF ne yaptı? Allah aşkına söyler misiniz, siz ne yaptınız? Geçmişte devletimizi mahçup etmedik, yarın da etmeyeceğiz. Nasıl ki ekonomi de hedef ilk 10 ülkede olmaksa, futbolda da ilk 10 olacaktır. Faroe Adaları ile aynı yerde olmayı kabul edemeyiz. Türkiye'de 2. Lig ve 3. Lig kulüpleri İddaa'dan para alamıyor, çünkü bültene giremiyorlar. Bu lig maçlarını hafta içi oynatacağız ve bu maçları yayınlamaya çalışacağız. Tatminkar teklifler bulamazsak, bu yayını TFF olarak table ve bilgisayarlardan izleteceğiz.' şeklinde konuştu.'TFF AKADEMESİNİ HAYATA GEÇİRECEĞİZ'TFF Akademesi'ni hayata geçireceklerini vurgulayan Ulusoy, '3. Lig'de mücadele eden 54 kulübe ayırım yapmaksızın, 600 bin TL ödeme yapacağız. Ayrıca deplasman masrafları için 150 bin TL yol parası vereceğiz. Burada fark getireceğiz. Hangi takımın sezonda kaç km yaptığına bakıp, ona göre kulüplere ek ödeme geçireceğiz. Bu rakamlar taahhüdümüzdür. Bu rakamı 1 milyon TL'ye çıkarmak istiyoruz. 2. Lig ekiplerine 700 bin TL ve 150 bin TL yol parası vermek. Sponsorları devreye sokarak bu rakamı 1 milyon 250 bin TL'ye çıkarmak. Türk futbolu için ne istediysem aldım, yine alacağım. PTT 1. Lig takımları yayın gelirinde 1,4 milyon dolar aldı. Bunu 1,7 milyon dolara çıkaracağız. 'Kulüplerimiz federasyona cezaları peşin alıyorsunuz, ödemeleri neden taksit taksit yapıyorsunuz? diye soruyor. Bu konuyu da çözüme ulaştıracağız. 'TFF Akademisi'ni hayata geçireceğiz. Profesyonelleri geliştireceğiz. Bu kişilerin maaşlarının bir kısmını ödeyerek kulüplerimize destek olacağız. Kulüplere ceza veren değil, eksiklerini gidermede yardımcı olan federasyon olacağız.' dedi.'KULÜPLER BİRLİĞİ'NİN TAVRI HOŞ DEĞİL'Kulüpler Birliği'nin adil bir yaklaşım içerisinde olmadığını dile getiren Ulusoy, 'Kulüpler Birliği'nin tavrı hoş değil. 14 kulübün desteği var deniyor, ama kulüpler zorla buna itiliyor. Daha kimlerin aday olacağını bilmeden, hemen bir toplantı yapıp kulüplere kimi destekleyeceğini sormaları, baskıları da göz önünde bulundurarak cevap almaları yakışık değil. Belki aramızdan biri daha çıkacak, aday olacak. Kulüpler Birliği'nin bu davranışı son derece çirkin ve etik değil.' dedi.Sporx
Bu Kulaklık 3D Ses Kaydedebiliyor
Son dönemlerde moda olan binaural ses kaydı özellikle ASMR camiasında iyi bilinen bir teknoloji. Stereo ses kayıtları gerçekçi bir atmosfer yaratmak için kullanılıyor. Bu ses kayıtları normalde garip görünüşlü ve çift mikrofonlu sistemler ile alınıyordu ama artık tek yöntem bu değil.OpenEars isimli yeni bir Kickstarter projesi stereo ses kaydını yeni ürünleriyle fazlasıyla kolaylaştırıyor çünkü OpenEars projesinde mikrofonlar kulaklığa gömülü . Stereo mikrofonların bir çoğu kulağımıza iletilen sesi gerçekçi hale getirmek için sahte kafalar ve sahte kulaklar kullanıyor. OpenEars projesi ise bunun için kendi kafanızı kullanmanızı sağlıyor.
Reklam