Görüş Bildir
Haberler

etiket 43 Fotoğrafla Bebekleriyle Birlikte Bisikletle 19 Ülkeyi Gezerek Keşfeden Türk Aile

05.02.2016 - 13:09

Shakespeare’in dediği üzere “Hayat bir oyun sahnesi!”

Biz bu sahnede figüran olmak, başkasının hayatını yaşamak yerine uzun metraj bir yol filmi çekmeyi tercih ettik. 2005 yılında aldığımız radikal bir kararla tüketim çılgınlığına biraz olsun ara verip Dünya’ya olan borçlarımızı ödemek için ulaşım araçlarının en masumu olan bisikletle, oğlumuz henüz 22 aylıkken ailece yollara düştük.

“Bisiklet başka dünyalara seyahat etmek için bir pasaport bizim için. Dünyayı, insanları, yeryüzünü, bitkileri, hayvanları tanımak ve hissetmek, içine tıkıldığımız ev, iş, okul gibi kutuların, akıllı telefonlar, bilgisayarlar gibi dışına çıkamadığımız çerçevelerin etkisinden kurtulmak için en güzel, en keyifli, en masum, egosu ve egzozu olmayan bir mucize.

Hayallerimiz var. Uzak ve yakalanamayacak gibi görünseler de biz bisikletle onları kovalamaya devam ediyoruz. Bir gün elbette yorulacaklar ve yakalayacağız.

Yoksa hayatın ne anlamı var ki?

'Şeytan Arabasının' efsunlu halleri sizin de hayatınızda olsun.

Daha fazlası için www.minikgezgin.com adresini ziyaret edebilirsiniz. Facebook, twitter, instagram hesaplarımıza 'Minik Gezgin' olarak aratıp ulaşabilirsiniz.

2. Çek Cumhuriyeti'nde deve kuşu çiftlikleri dikkatimizi çekiyor.

3. Dümdüz bir ülke olan Hollanda'da uzaktan gördüğümüz yel değirmenleri belirliyor rotamızı.

4. Danimarka'da rüzgar santrallerini görüp insanlık ve geleceğimiz adına umutlanıyoruz.

5. Develer kadar ağır bisikletlerimiz ile, kaplumbağa misali yollardayız

7. Sırbistan'da bizi çay içmeye davet eden mahalleli teyzelerin samimiyeti kalıyor aklımızda.

8. Çek Cumhuriyetinde tepelere tırmanmak yorucu olsa da, en yukarıdaki manzaraya değiyor doğrusu.

9. Tibet Çınar, doğayı hissederek, anlayarak, ona dokunarak, saygı duyarak büyüyor. En güzel okulun doğa olduğuna inanıyoruz.

10. İsveç tayga ormanlarında ilerlerken, yaz aylarında neredeyse batmayan güneş bize çeşitli gölge oyunları oynuyor.

12. Bisikletle seyahat bize, aslında ne kadar az eşyaya ihtiyacımız olduğunu hatırlatıyor.

13. Çevreyi kirletmiyoruz, alternatif enerji üretim yöntemleri için kamuoyu oluşturmaya çalışıyoruz.

14. İsviçre'de dağlardan gelen tertemiz havayı içimize çekiyoruz, keyfimize diyecek yok.

15. Avusturya'da minik prensimizin şatosu çıkıyor karşımıza.

17. Tibet Çınar daha 1 yaşında dahi çadırda uyuyabiliyor, tulumunda tatlı bir tırtıl gibi kıvrılıp yatıyor.

18. Macaristan'da gündüz şekerlemesinden uyanmış olan oğlumuz römorku ile poz veriyor.

19. Fransa. Ren nehri kenarında verdiğimiz bir oyun molası. Tibet Çınar'ın tableti yok, ekran karşısında esir değil.

20. Almanya. "Neresi sıla bize, neresi gurbet, yollar bize memleket." M. Mungan

22. Türkiye. Bisiklet hayata bakış açınızı değiştirir.

23. Hırvatistan'da göz hakkı nedir bilirler mi emin değiliz, ama aldığımız bir kaç mısırı helal ederler inşallah.

24. Çek Cumhuriyeti'nin başkenti Prag'ın trafiğe kapalı ünlü meydanında Tibet Çınar alıştırma bisikletinin keyfini sürüyor.

25. İsveç'de tanıştığımız bir köpek de bizimle gelmeye niyetli görünüyor.

27. Çiftliklerin bahçelerinde çadır kuruyoruz.

28. İsveç'in meşhur sabah sisi.

29. Tarih derslerinden hatırladığımız Ostrogotlar Vizigotlar hayal değil gerçek.

30. Tibet Çınar doğada mutlu. Çocuklar kendi yaratıcılıklarını kullanarak bizim çer çöp dediğimiz şeylerle dahi oyun kurabilir.

32. Finlandiya. Bisiklet yolları Rusya'ya doğru uzanıyor. Hedef Rusya.

33. Litvanya. Sülalece seyahat etmek için düşünülebilir.

34. Baltık turunda kullandığımız farklı para birimleri. Hesap kitap işleri zor oluyor bazen.

35. Polonya'da yakaladığımız bir gök kuşağı.

37. İsviçre. Alp dağlarında bir kamp sabahı. Hava buz.

38. Köln'de köprüye tırmanan bisiklet yolu.

39. İsviçre - İtalya sınırında, Alp dağları üzerinde 2473 m. yükseklikteki geçide bisikletle tırmandık.

40. Almanya. Köln aşıklar köprüsündeki milyonlarca kilit.

42. Bayrağımızı yeni ülkelerde, tüm dünyada gururla dalgalandırmaya devam edeceğiz. Arka planda görünen geçit Alp dağları üzerindeki en uzun tırmanış.

43. "Şeytan Arabasının" efsunlu halleri her zaman hayatınızda olsun.

Bonus: Minik Gezgin bisikletle dünya turu

Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
471
220
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
Yorum Yazın
Patrick Star

özellikle çocuk için muazzam bir deneyim tebrikler

Minik Gezgin

Merhaba, Teşekkür ederiz, bir arkadaşımız "hayata 1-0 önde başladığını" söylemişti. Biz de böyle olduğunu düşünüyoruz. Yine de yolda heder ettiğimizi sa... Devamını Gör

phesus

rüzgar arkanızdan essin

Minik Gezgin

Teşekkür ederiz. En sevdiğimiz dileğin bu olduğunu bildiğinizi anlıyorum, yoksa tesadüfen mi söylediniz. Her halükarda. Sevgiler

Neslihan Koca

ilk başta yaa cok güzel ne kadar şanslılar diye giriyorum düşünceye. Sonra sunu nasıl yapıyorlar bunu nasıl hallediyorlar derken kara bir boşluga düşüyorum. ... Devamını Gör

Cengo

Yine önce Türkçe düşünüp sonra doğrudan tercüme ile İngilizce'ye çevirme trajedisi. Biz 'saygılar' deriz, onlar çoğul kullanmazlar 'respect' derler. Zaten bu... Devamını Gör