Yılmaz Güney Sineması

-

Yılmaz Güney Sineması

Yılmaz Güney Sineması

Türkiye’de “çok bilmiş enflasyonu” vardır. Ve bunlar bazen Yılmaz Güney sinemasına dil uzatırlar. Aslında söyledikleri; yazdıkları sinema sanatına dair değildir. Yılmaz Güney’in kişiliğine ilişkin sövgülerdir ve ne yazık ki Türkiye’de bu bile karıştırılır; sanatçının kişiliği ile yapıtı birbirine karıştırılır.
Duymamıştık, okumamıştık. Erden Kıral’ın “Aynadan Yansıyan Hatıralar” adlı kitabından aktaralım:
“Ben Yılmaz’ın (Güney) teklif ettiği filmi -adı Bayram’dı, daha sonra Yol oldu- çekmek için kendimi hazır hissetmiyordum. Yakın dostlarım ve eşim Tezer (Özlü) Yılmaz’la çalışmanın doğru olmayacağını, onun filmi ütüleyeceği baskın kişiliğiyle beni yönlendireceği konusunda uyardılar. Yılmaz’a “Bak benim yaptığım filmi gördün, senin yaptıklarına benzemiyor. Hâlâ bu filmi çekmem için ısrar ediyor musun?” dedim. “Evet,” dedi ve çalışmaya koyulduk. On bir mahkum bayram iznine çıkıyorlar ve her biri ayrı bir yöne gidiyor. Çok sert, etkileyici, her şeyi kucaklayan bir yanı vardı öykünün. Yılmaz on bir kişinin öyküsünü ayrı ayrı yazıyor ve daha sonra birleştiriyordu. Bu değişik, yeni bir yazım tekniğiydi. Geçenlerde (Meksikalı dünyaca ünlü yönetmen) Inarritu, “Paramparça Aşklar ve Köpekler” filmini Yılmaz Güney’in “Yol” filmini örnek alıp kurduklarını söylemişti…”
Türkiye “yaratıcı insanı” yaşamında pek görmediği için ve sanatın ne olduğu konusunda pek düşünmediğinden “Yılmaz Güney sineması” deyince, tek söylediği özel hayatına dair sözler oluyor.
Ama bilinen şu ki, Türkiye daha Yılmaz Güney sinemasını aşamamıştır…
Not: “Yol” filmine Erden Kıral başlamıştır ama sonra yönetmenliğe Şerif Gören gelmiştir ve Cannes’da büyük ödülü kazanmıştır.

Haberin Tamamı İçin: http://www.odatv.com/n.php?n=yilmaz-gune...

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ

Başlıklar

Sinema
Görüş Bildir