Görüş Bildir
Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio'da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

Severek İzlediğimiz Filmlerin Senaryoları Nasıl Yazılıyor?

Anasayfa > Cool

Hepimiz film izlemeyi seviyoruz öyle değil mi? Film bazen bizi eğlendiriyor, bazen ağlatıyor, bazen de korkutuyor. Peki harika filmlerin senaryoları nasıl yazılıyor?  

Gelin beraber bakalım.

1. Senaristler ilk önce filmin fikrini bulurlar.

1. Senaristler ilk önce filmin fikrini bulurlar.

Senaristler filmin senaryosunu yazmadan önce yapmak istediği filmin hikayesini bulmaya çalışıyorlar.

2. Karakter yaratırlar.

2. Karakter yaratırlar.

Senaristler hikayelerine tat katmak için çeşitli karakterler yaratıyorlar. Bu karakterlerden bazılarını bizim favorimiz bazılarını da bizim nefret etmemiz için yaratıyorlar...

3. Filmin türüne karar verirler.

3. Filmin türüne karar verirler.

Senaristler çekmek istediği türe göre filmini oluşturur. Eğer korku filmi çekecekse ses, efekt, duyguları vb. ona göre kullanırlar.

4. Önceden yazılmış senaryolara bakarlar.

4. Önceden yazılmış senaryolara bakarlar.

Senaristlerin bunu yapmalarının nedeni benzer hikayeler yazmamak ve yazacakları hikayelerde bir örnek bulunmasını istemesidir.

5. Yazdıkları senaryoyu sürekli kontrol ederler.

5. Yazdıkları senaryoyu sürekli kontrol ederler.

Bir filmin sevilmeme sebebi elbette bir sonuca varmaması veya filmde bir konu olmamasıdır. Senaristler senaryolarını sürekli kontrol ederek gözden kaçırdığı yerleri düzeltmeyi ister.

6. Diyaloglar yazarlar.

6. Diyaloglar yazarlar.

Karakteri seyirciye tanıtmak ve filmin konusunu anlatmak için senaristler karakterlerine diyalog yazar ve bunu ilgi çekici bir şekilde yapmak ister.

7. Hikayeye ilgi çekici noktalar koyarlar.

7. Hikayeye ilgi çekici noktalar koyarlar.

Senaristler monotonluktan uzaklaşmak için hikayeye özellikle ilgi çekici noktalar koyarlar. Bu durum izleyiciyi filme bağlar.

8. Hayal güçlerini çok iyi kullanırlar.

8. Hayal güçlerini çok iyi kullanırlar.

Senaristler bir filmi yaratmak için her şeyden önce hayal güçlerine başvururlar. İyi hayal gücü olmayan yazar hikayesinde tıkanır.

9. Duyularını çok iyi kullanırlar.

9. Duyularını çok iyi kullanırlar.

Senaristler hikayeyi yazarken filmi beyninin ekranında oynatır. Sesleri duyar, karakterleri tanır, tüm sahnelere bir anlam yükler. Duyularını iyi kullanan bir senarist hikayenin nasıl olacağını önceden görür.

10. Filmlerde mutlaka giriş-gelişme- sonuç kısımlarını koyarlar.

10. Filmlerde mutlaka giriş-gelişme- sonuç kısımlarını koyarlar.

Giriş, gelişme ve sonuç olmayan bir film düşünülemez.

11. Logline yazarlar.

11. Logline yazarlar.

Senaristler filmin tüm hikayesini görebilmek için kısa bir metin yazarlar. Bu hem  yapımcıya filmi kolay pazarlar hem de filmin gidişatını senariste gösterir.

12. Hikayenin ana iskeletinin çıkarırlar.

12. Hikayenin ana iskeletinin çıkarırlar.

Senarist senaryosunda mutlaka sinopsis, tretman, çekim senaryosu ve storyboard  kullanmalıdır. Bu kavramlar senaryoların olmazsa olmazlarıdır.

Tretman; uzun hikayelere denir. Çekim senaryosu; perdede izlediğimiz senaryonun yazıya dökülmüş halidir. Storyboard; Resimli hikayedir, karakterlerin resmi çizilir ve perdede oynatıyormuşçasına senarist kağıda senaryoyu döker.

13. Tekrar tekrar yazarlar.

13. Tekrar tekrar yazarlar.

Senaristler iyi bir film yapabilmek için hikayeyi beğenene kadar tekrar tekrar yazar. Pes etmez, ne olursa olsun film senaryosu çıkarmaya çalışırlar. 

Çünkü “İyi bir senaryodan kötü bir film yapılabilir, ama kötü bir senaryodan iyi bir film asla yapılamaz.”- Rene Clair

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
8
5
4
2
0
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?