Görüş Bildir
Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio'da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz.

İsmail H. Dedelioğlu'nun Elinden Çıkan 22 Şahaser Foto Manipülasyon

Anasayfa > Gündem

İstanbul'da yaşayan İsmail H. Dedelioğlu isimli bir Türk tasarımcının elinden çıkmış çalışmalar edindiği konu itibariyle bazıları dikkat çekici bazıları ise mistik havasıyla epey düşündürücü. Genel olarak çevre olaylarını çalışmalarına yansıtmış sanatçının çevreye duyarlı bir kişilik olduğu rahatlıkla anlaşılabiliyor. Diğer çalışmalarına ulaşmak için Web Sitesi ve Behance hesabını inceleyebilirsiniz..

1. Sinek Kuşu

1. Sinek Kuşu

2. YAPRAK: Bir tırtılın kemirdiği yaprakta bir semazen ve İstanbul silüetini görüyoruz.

2. YAPRAK: Bir tırtılın kemirdiği yaprakta bir semazen ve İstanbul silüetini görüyoruz.

3. Kitap

3. Kitap

4. BEYAZ AT : Bir at heykeli fotoğrafı ve boya sıçramalarından oluşturulmuş bir kompozisyon .

4. BEYAZ AT : Bir at heykeli fotoğrafı ve boya sıçramalarından oluşturulmuş bir kompozisyon .

5. Eller

5. Eller

6. “ KABLOLAR “ adlı çalışma, zamanın hızla geçişini ve çaresizliği sembolize ediyor.

6. “ KABLOLAR “ adlı çalışma, zamanın hızla geçişini  ve çaresizliği sembolize ediyor.

7. Desen Yüzlü Kadın

7. Desen Yüzlü Kadın

8. GÖZ : Bu gözler neler gördü dedirten yaşanmışlıkları simgelemiş bir çalışma.

8. GÖZ : Bu gözler neler gördü dedirten yaşanmışlıkları simgelemiş bir çalışma.

9. "KİTAPTA İSTANBUL" adlı çevre konulu çalışması, zaman içinde İstanbul'un güzelliklerini sadece kitaplarda okuyacağımıza dikkat çekiyor.

9. "KİTAPTA İSTANBUL" adlı çevre konulu çalışması, zaman içinde İstanbul'un güzelliklerini sadece kitaplarda okuyacağımıza dikkat çekiyor.

10. İSTANBUL: Bu çalışma ise İstanbul için öngördüğü sonu simgeliyor.

10. İSTANBUL: Bu çalışma ise İstanbul için öngördüğü sonu simgeliyor.

11. Kız Kulesi

11. Kız Kulesi

12. SİGARA : Yanan bir sigaranın arkasında bıraktığı küllerde ölüm, tehlike ve acının resmedilmesi.

12. SİGARA : Yanan bir sigaranın arkasında bıraktığı küllerde ölüm, tehlike ve acının resmedilmesi.

13. KANCA: Yine çevre ! Yine insan ! Yoruma açık bir çalışma. İnsanın her suçuna bulduğu gibi, çevre katliamı için de bir “ günah keçisi ” bulma çabası olabilir mi ? Ya da içindeki haini doğaya teslim etmesi mi ?

13. KANCA: Yine çevre ! Yine insan ! Yoruma açık bir çalışma. İnsanın her suçuna bulduğu gibi, çevre katliamı için de bir “ günah keçisi ” bulma çabası olabilir mi ? Ya da içindeki haini doğaya teslim etmesi mi ?

14. ODUNCU: Sandalda bulunan oduncunun amacı ağacı kurtarmak mı yoksa katletmek mi?

14. ODUNCU: Sandalda bulunan oduncunun amacı ağacı kurtarmak mı yoksa katletmek mi?

15. HETEROJEN: Teknolojinin etkisiyle artık birbirine eskisinden daha yakın ve daha zengin olan dünyada, bir çok sorunun çözümlenememesine vurgu yapan çalışması.

15. HETEROJEN: Teknolojinin etkisiyle artık birbirine eskisinden daha yakın ve daha zengin olan dünyada, bir çok sorunun çözümlenememesine vurgu yapan çalışması.

Modern dünya, insanlara sahte mutluluklar sunarak açlığını ve sorunları unutturmak peşinde. Çalışmanın bir köşesinde elindeki elmasla aç bir Afrikalı çocuğu kandırmaya çalışan palyaço görülüyor.

16. “ ŞEMSİYE “ adlı ilginç bir foto manipülasyon çalışması, içinden birçok anlam çıkarmak mümkün !

16. “ ŞEMSİYE “ adlı ilginç bir foto manipülasyon çalışması, içinden birçok anlam çıkarmak mümkün !

17. HİDDET: Rabindranath Tagore'nin "Zorluklara karşı kızmak onu yenemeyeceğimizi anlamak demektir." sözünden esinle, hiddet esnasında insandan geriye kalanı simgeliyor.

17. HİDDET: Rabindranath Tagore'nin "Zorluklara karşı kızmak onu yenemeyeceğimizi anlamak demektir." sözünden esinle, hiddet esnasında  insandan geriye kalanı simgeliyor.

Bu çalışmada sanatçının iki tane sol ayak kullanması ayrı bir soru işareti.

18. “ Fotoğraf Makinesi “ adlı çalışmada bütün güzellikleri içine çeken bir karadelik misali kadrajın çekim gücüne yakalanmış bir kadının yavaşça sürüklenişini izliyoruz.

18. “ Fotoğraf Makinesi “ adlı çalışmada bütün güzellikleri içine çeken bir karadelik misali kadrajın çekim gücüne yakalanmış bir kadının yavaşça sürüklenişini izliyoruz.

19. HEYKEL: 1980 yılında Antalya’da ortaya çıkarılan ve diğer parçalarının 2011 yılında ABD'den Türkiye’ye iadesi sağlanan “Yorgun Herakles” heykeli haberlerine bir gönderme.

19. HEYKEL: 1980 yılında Antalya’da ortaya çıkarılan ve diğer parçalarının 2011 yılında ABD'den Türkiye’ye iadesi sağlanan “Yorgun Herakles” heykeli haberlerine bir gönderme.

20. “TABURE“ adlı çalışma sürreal bir foto manipülasyon çalışması örneği.

20. “TABURE“ adlı çalışma sürreal bir foto manipülasyon çalışması örneği.

21. ATALET: Dogmalar esaretinde, kendi hayatını değil başkalarının fikirleriyle başkasının hayatını yaşamak zorunda kalan insanların durumunun sembolize edildiği çalışma.

21. ATALET: Dogmalar esaretinde, kendi hayatını değil başkalarının fikirleriyle başkasının hayatını yaşamak zorunda kalan insanların durumunun sembolize edildiği çalışma.

22. “MASKE“ adlı manipulasyon çalışması, İstanbul, Türkiye ve Dünya’da maddi çıkarlar uğruna yapılan çevre katliamına sürreal bir gönderme.

22. “MASKE“ adlı manipulasyon çalışması,  İstanbul, Türkiye ve Dünya’da maddi çıkarlar  uğruna yapılan çevre katliamına sürreal bir gönderme.
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
39
8
7
3
2
0
0
ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?
seda uçar

Güzel ötesi ...