Hakan Şükür'e "1 Milyon 440.000 TL Ödendi"

 > -
3 dakikada okuyabilirsiniz

Arınç Muhalefetin İddialarını Yanıtladı

Arınç Muhalefetin İddialarını Yanıtladı

Başbakan Yardımcısı Arınç, TBMM Genel Kurulu'nda milletvekillerinin sözlü sorularıyla gündeme taşıdığı iddiaları yanıtladı.

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, TBMM Genel Kurulu'nda milletvekillerinin sözlü sorularını yanıtladı.

RTÜK'te 1 Ocak 2002-22 Mart 2012 tarihleri arasında KPSS şartı aranmaksızın mahkeme kararı uygulaması, şehit yakını, kurum eski personeli gibi nedenlerle açıktan toplam 84 memur statüsünde personelin göreve başlatıldığını açıklayan Arınç, 2002 yılı başından bugüne kadar kurum dışına yaptırılan bin 88 program için 808 milyon 887 bin TL ödendiğini kaydetti.

Formula 1 yarışları

TRT'de gazetelerin manşetlerinin değerlendirildiği ve spor gündeminin yorumlandığı ''spor manşet'' programı ile Formula 1 canlı yayın programlarının, Okay Karacan'ın kurduğu şirkete yaptırıldığını bildiren Arınç, ''Formula 1 yarışları 2010 sezonu için 875 bin 520 TL, 2011 sezonu için 900 bin TL ödenmiş olup, 'spor manşet' programının bölüm başı ücretleri ise 7 bin ile 7 bin 500 TL arasında değişmiştir. Sözleşme gereği programın her türlü ulaşım, konaklama, harcırah gibi personel giderleri ile kamera, montaj, stüdyo kirası gibi teknik giderleri kapsayan yayın ve yapım hizmetleri, firma tarafından karşılandığından söz konusu program daha düşük bir maliyetle gerçekleştirilmiştir'' dedi.

TRT Spor Kanalı'nda toplam 61 personelin kuruma ait 14 kanalın tüm spor yayınlarını sürdürdüğünü ifade eden Arınç, TRT Spor Kanalı'nın dış yapım olarak gerçekleştirdiği 2011 yılındaki 28 program için 5 bin ile 7 bin 500 TL arasında, 2012 yılındaki 24 program için ise 5 bin TL ile 30 bin TL arasında ücret ödediğini bildirdi.

Hakan Şükür'e ödenen ücret

Arınç, AK Parti İstanbul Milletvekili Hakan Şükür'e, 4 Aralık 2008-4 Aralık 2012 tarihleri arasında haftada 14 bin TL, 2011 yılı Ocak ayındaki programları için toplamda 42 bin TL ödeme yapıldığını belirtti. 2009-2010 lig sezonu boyunca Şükür'ün katıldığı programların toplamda 1 milyon 440 bin TL değerinde sponsorluk geliri bulunduğundan kendisine ödenen ücretlerin buradan karşılandığını ifade eden Arınç, ''2011 yılının Ocak ayının son haftasından en son katıldığı aynı yılın Mayıs ayına kadar gerçekleştirilen programlar dış yapım olduğundan Şükür'e ne kadar ücret ödendiği hususu ilgili firmanın bilgisi dahilindedir'' diye konuştu.

"RTÜK'e yapılmış bir bildirim yok"

Yeğeni İbrahim Said Arınç'ın, BOTAŞ Genel Müdür Yardımcılığı'na atanmasını da değerlendiren Arınç, İbrahim Said Arınç'ın eğitim durumu, üstlendiği görevler ve yaptığı çalışmalara bakıldığında atandığı görev için gerekli liyakat ve ehliyete sahip olduğunu, dolayısıyla referansının bizzat kendisi olduğunu ve bir tavassuta ihtiyacının bulunmadığını kaydetti.

"AA'nın 92 yıllık mazisi ile bağdaşmaz"

Arınç, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bir toplantıda Necip Fazıl Kısakürek'in ''Dininin, dilinin, beyninin, ilminin, ırzının, evinin, kininin, kalbin davacısı'' sözlerini aktardığı konuşmasında, AA'nın abonelere ilettiği haber metninde ''kininin'' kelimesinin yer almadığını söyledi.

AA muhabirinin, salonun kalabalık olmasından kaynaklanan olumsuzluk sonucu, ses kayıt cihazında uğultular meydana gelmesi sebebiyle ''kininin'' kelimesini deşifrede anlayamadığını ifade eden Arınç, ''AA herhangi bir makaslama yapmamıştır. Muhabirimizin tamamen insani zaaf nitelendirilebilecek kusuru yüzünden, AA'nın makaslama yaptığı iddiası ağır bir ithamdır. Günlük ortalama bin 500 civarında haber üreten bir kurumda, her haberin yöneticiler tarafından kontrol edilmesi gibi bir durum söz konusu olamaz. Canlı yayınlanan bir konuşmanın içeriğinin değiştirilmesi, eksiltilmesi ve anlam farklılığı oluşturulması gibi bir gazetecilik etiğinden uzak uygulamalar AA'nın 92 yıllık mazisi ile bağdaşmaz'' dedi.

Başbakan Yardımcısı Arınç, AA'nın; Cumhurbaşkanlığı, TBMM, Başbakanlık, bakanlıklar, yargı, kamu kurum kuruluşları, STK'lar ile her türlü toplumsal olay ve dünyadaki gelişmeleri izleyip abonelerine duyurduğunu belirtti.

Ajansın Parlamento Bürosu'nun TBMM Genel Kurulu, komisyon çalışmaları, siyasi parti grupları, basın toplantıları ile tasarı ve teklifler ile ilgili çalışmaları takip ettiğini ifade eden Arınç, AA'nın soru önergelerinin tamamını yayınlamadığını, haber değeri olanlarını haberleştirdiğini bildirdi.

''Yayından önce müdahale etme yetkisi yok''

Bülent Arınç, Türkiye'de 22 ulusal, 14 bölgesel, 184 yerel olmak üzere toplam 220 karasal televizyon yayın kuruluşu olduğunu söyledi. Arınç, ulusal yayın yapan herhangi bir televizyon kanalına terör örgütü PKK tarafından maddi destek verildiğine ilişkin RTÜK'e yapılmış bir bildirim ve RTÜK tarafından bu konuda yapılmış bir tespitin söz konusu olmadığını kaydetti.

Arınç, RTÜK'ün, programları yayınlandıktan sonra denetlediğini, yayından önce müdahale etme yetkisinin bulunmadığını ifade etti.

Arınç, Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlarda istisnai kadrolara, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu Genel Müdürü'nün özel kalem müdürü hariç, herhangi bir atama yapılmadığını belirtti.

Haberin Tamamı İçin:

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!
YORUMLAR İÇİN TIKLAYINIZ

Başlıklar

Adalet ve Kalkınma PartisiBaşbakanBaşbakan YardımcısıBülent ArınçFormula 1Hakan ŞükürİstanbulKamu Personel Seçme SınavıManşetRecep Tayyip ErdoğanŞehitTRTTerörTürkiye Büyük Millet MeclisiTürkiye Radyo ve Televizyon Kurumumanşetmemurolaytrt
Görüş Bildir