2000'lerde Moda Olup Şimdi Yüzüne Bile Bakmadığımız 32 Şey

 > -

"Ah evladım biz neler gördük neler..."

1. Msn Messenger

Başlı başına bir kültür. Başlı başına bir dönem.

Titreşim göndermek mi dersiniz artık dinlediğin şarkıyı herkese göstermek mi, "kişisel bir ileti" girmek mi? Hepsi, hepsi çok güzel şeylerdi.

Hiç bitmeyecek sanıyorduk ama o da tüm güzel şeyler gibi bitti.

2. Çağrı göndermek

100 Kontör dünyanın parası 1 mesaj 2 kontör. Daha böyle paketler de yok tabi.

E ne yapacak dönemin ergeni, tabi ki çağrı atacak.

Saatlerce çağrılaşma denen bir şey vardı. Sadece sırayla çaldırıp kapatıyorsun böyle.

 Artık saçma mı romantik mi ona siz karar verin.

3. "Aşk bu kızıl ötesi yaralı müzesi hareket edemem"

Evet Serdar Ortaç'ın bu şarkının sözlerini hangi kafayla yazdığını merak ettik durduk hepimiz. 

Yoğun araştırmalarımız ve bilimsel deneylerimiz sonucu, iki telefondan birbirlerine şarkı göndermeye çalışan sevgililerin içerisinde bulundukları çaresizliği anlattığı sonucuna vardık.

E telefonları kafa kafaya tutmak zorundasın, kızıl ötesiyle bir şey göndereceksen. Bırakıp bir yere de gidemiyorsun. Müzede bekler gibi yaralı yaralı bekliyorsun telefonların başında.

Yani kızıl ötesiyle bir telefondan diğerine bir şeyler gönderdiğimiz dönemler de oldu bizim.

4. Gömleğin altına sweatshirt giyip, gömleğin kollarını kıvırmak

Moda işte bazen saçma da olabiliyor arkadaşlar. Lise yıllarında özellikle kışın deli gibi yaptığımız şey.

Tamam giyiyorsun abi, ama kolları neden sıvıyorsun yani? Mantıklı bir açıklaması var mıdır acaba?

5. Telefona ekran logosu satın almak

Şimdi şöyle oluyordu bu. Eski cep telefonlarınıza tabi ki öyle fotoğraf falan yükleyemiyorsunuz. Ancak ekran görüntüsünü değiştirmenin bir yolu vardı. Dönemin GSM operatörüne mesaj atıyorsunuz "LOGO" diye. Onlarda belirli bir kontör karşılığında size rastgele bir logo gönderiyorlardı, bu artık sizin ekranınızda yer alıyordu.

Ne günlermiş ya, logoya bile para vermişiz zamanında.

6. Kalabalık bir ortamda telefondan şarkı açıp dinlemek

Üstelik müzik olan bir yerde de yapıldığı olmuştur. Abi ne biçim kafamız varmış lan. İlginç doğrusu.

7. Discman

Kaset döneminden Cd dönemine geçilince, walkmanler de yerlerini discmanlere bıraktı. Büyüktü, koyacak yeri zor buluyorduk ama yine de güzeldi.

Ömürleri kısa sürdü.

8. MP3 Player

Walkman ve Discman'in yerlerini alan bu küçük sevimliler hepimizin müzik dinleme isteğine çok büyük kolaylık sağlamıştı aslında. Cd taşımak yerine istediğin şarkıları yükle istediğin zaman dinle. Pil takman ya da şarj etmen yeterliydi. Dönemin en güzel şeylerinden biri.

9. Karışık CD ya da DVD yapıp, sevdiğin birine vermek

Sevdiğin şarkıları koyarsın içerisine bolca mesaj içeren şarkılar olur hatta bunlar. Sevdiğin birine verirsin. İlişki başlatmanın 3 numaralı aşamasıdır.

10. Korsan CD'ler

Youtube yok, torrent yok, dizi siteleri yok. Yok oğlu yok. E ne yapacak bu kısıtlı bütçeli ergen arkadaşımız? Nasıl kültürlenecek? İşte korsan cd'ler tam da bu dönemde varlığını Türk gençliğine armağan etmiştir.

Boşuna bu milletin en sevdiği film avseq01.data olmadı yani.

11. mIRC denen dönemin sosyal medyası

Karşı cinsten birinin ismiyle girip arkadaşı keklemek... Paha biçilemez. :D

12. Yonja - Dönemin sosyal medyası - 2

Uzakları yakınlaştıran bir arkadaşlık sitesi. :D

13. İnternete bağlanırken şu sesi duymak

14. Bilgisayarı açarken şu ses

15. Hatta kaparken bu

16. Cem Uzan

Kaybettiğiniz başbakana dönün de bir bakın istedim :)

17. Şu kravatlı kız

Avril Lavigne

18. Bu erkek müzik grubu

Blue

19. Bu albüm

Dönemin İtalyan yakışıklısı

20. Pokeimam

21. BBG evleri

22. Bu Rus ablalar

TATU

23. Müzik kanallarındaki alt yazıda eşe dosta akrabaya mesaj gönderme furyası

"BİRGÜL SENİÇOKSEVİYORUM NEOLUR BENLE EVLEN?"

24. Tangle

Kola kapakları bir dönem bunu da verdi evet. Ve çok popüler oldu.

25. İnternet Cafe

Abi 9 numaraya yarım saat daha açabilir misin?

26. Bu pantolon

İspanyol paça

27. Hatta bu düşük bel pantalon

"Yer çekimine yenik üstüm başım"

28. Bu çocuk dergisi

Yalvaç abi > Tolga abi

29. Bu taç

30. Neo abimizin bize yadigarı Matrix gözlüğü

31. Bu ablanın bu klibi

Kylie Minogue

32. Ve bir türlü bırakamadığımız bu oyun

Yılan... Yılan...

Bonus: En sevdiğimiz şarkıları indirmemizi sağlayan müthiş buluş: LimeWire

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
mavi201

yonja hala açıkmış. takdir ettim.

guliz-cetin2

Son Resimlere dogru cok yaslanmısım artık kabuguma cekilmelimiyim diye dusundum :(

gam6

#28 dergiyi hiç satın almama rağmen reklamına hasret kaldım :)

kucuktasar

ben hala internet kafeye gidiyom

atakangencer

Hala Kylie ablamızı dinliyorum hatta o şarkısını bile :)

Başlıklar

AveaYoutubeaşkdizimüzikoyun
Görüş Bildir