'Gözümle Görsem İnanmam' Diyeceğiniz Uçuklukta, Bir Zamanlar Çağının En Popüler 20 İcadı

-
4 dakikada okuyabilirsiniz

Bugün absürt icatlar köşemizde, tarih boyunca neden popüler olduğunu anlayamadığımız çoğunlukla tehlikeli icatları sunuyoruz size.

Viral Thread'den derledik, şaşıracaksınız!

Kaynak: http://www.viralthread.com/20-bizarre-hi...

1. Gaz maskeli bebek arabası

İkinci Dünya Savaşı'ndan hemen önce ve savaş sırasında, insanlar ani gaz saldırılarından aşırı korkuyorlardı. Binlerce korkmuş vatandaş bu yüzden gaz maskeleri ve çocukları için gaz maskeli arabalarla önlem aldı. Garip geliyor olabilir, ancak bu icadın ardında bir mantık yatıyordu. Bu fotoğraf da 1938 yılında İngiltere'de çekildi.

2. Toplu sigara tutucu

Tipik bir 20. yüzyıl kadını. Elinde yalnızca bir değil tüm paketi içmesini sağlayacak bir cihaz var. Bu icadın artık kullanılmamasına şaşmamalı. Hem pahalı hem de insan vücuduna zararlı bir icat.

3. Cyclomer

Bu icadın amacı insanların suda pedal çevirebilmesini sağlamaktı. Ancak 1930'larda ortaya çıkan bu icat çalışmadı.

4. Koni maske

Veba salgınını tedavi etmek isteyip başaramayan doktorların taktığı maskeleri andıran bu maskeler, hem moda amaçlı hem de kar fırtınalarında yüzü koruma amaçlı takılıyordu. Ancak insan merak ediyor, nasıl nefes alıyorlardı?

5. Marslı adam radyo şapka

1949 yılında üretilen bu şapkanın moda ve insan kafasını sıcak tutmaktan başka bir amacı da vardı. Teoride radyo fonksiyonu olan bu şapkaya yağmur yağınca ne oluyordu peki?

6. Bebek kafesleri

Sanırım bunu daha önce duymuşsunuzdur. 20. yüzyılda apartman hayatının yaygınlaşması ile bebeklerin yeteri kadar temiz hava alamadığını düşünüyordu ebeveynler. İşte bebek kafesleri bu sebepten doğdu. Tabii hepimiz bebeği temiz hava almak için dışarıda dolaştırmanın çok daha mantıklı bir çözüm olduğunu düşünüyoruz...

7. Yatak piyanosu

Piyano yeteneğinizi geliştirmek için olsun, sizinle aynı odada bulunmayanları eğlendirmek için olsun, yatak piyanosu bir opsiyondu. 1935'te icat edilen piyanonun amacı yataktan kalkamayacak kadar hasta insanların kendini eğlendirebilmesiydi.

8. Pul yağlayıcı

1900'lerin başında ortaya çıkan bu icat, zarf yalama derdine son verecekti. Neden köpek kafası şeklinde olduğunu biz de çıkarabilmiş değiliz.

9. Buz maskesi

Hepimizin akşamdan kalmalığa bir çözümü vardır herhalde. Ancak zamanında bu maskenin akşamdan kalma hissini tedavi ettiği düşünülüyordu. Buzz!

10. Yaya kalkanı

1930'larda yolları yayalar için daha güvenli bir hale getirme amacıyla yaratıldı bu icat. Ancak işlevini göremedi. Zaten dikkatsiz bir sürücüyü yaya kalkanı mı durdurur?

11. Bebek sapanı

'Bu ebeveynler neler düşünüyordu böyle?!' dediğinizi duyar gibiyim. Bu fotoğraftaki bebek ne kadar çok hareket ettikleri düşünülürse oldukça sakin görünüyor. Acaba orada oturmaktan rahatsız olan bebek kıpırdansa neler oluyordu?

12. Parenty'nin sigara tüttürme makinesi

Paket sigara tutucu garip geldiyse bir de buna bakın. Victoria devri insanları sigara içmeyi o kadar çok seviyorlardı ki sigara yakmadan bile tütün kokusu duymak istiyorlardı. Sigara içen içmeyen her ailenin evinde vardı bu icat. Sigara içen Victorianların klima anlayışı buydu.

13. Boyun fırçası

Çocuklar kirlenir, sokakta oynarlar; oraya buraya koşarlar. Bu da eve kirli kıyafetlerle gelmeleri demekti zamanında. Bu problemle başa çıkmak için de bu icat geliştirildi. Biricik ebeveynler çocuklarının en azından bir kısmı temiz kalsın diye onlara bu fırçaları giydiriyorlardı, fotoğraftan da anlayacağınız gibi çocuklar bunu pek de iyi karşılamadı.

14. Gamze yapıcı

Güzellik acıtır! İnsanlar gamzeleri hep sevmiştir. 1930 yılı mucitleri de buradan yürümüş. Kullananların canını acıtmasının yanı sıra, tıpçılar kısa süre içinde bunun bir vakit kaybı olduğunu açıkladı.

15. Anti-haydut çanta

Zamanında ceplenmekten korkan insanlar, hırsızlara karşı pek de işe yaramayan bu çantayı kullandılar. Birisi çantayı açmaya çalışırken çantadaki zincir tetikleniyordu ve çanta içinde ne varsa onunla beraber açılıyordu. Yani bu hırsızın yere dökülen ne varsa toplamasına engel oldu mu? Sanmıyoruz.

16. Goofybike

Kız ve erkek kardeşlerin aynı anda eğlenebilmesi için yaratılmış bu icadı kullanabilmeleri bile şaşırtıcı. Asıl sinir bozucu nokta bu icadın bir dikiş makinesiyle gelmesi. Çünkü kızların hayatta en sevdiği, en eğlenceli etkinliği dikiş dikmek?!?

17. Lastik can yeleği

İnsanlar yüzerken yaşanabilecek kazadan bu şekilde korunmayı seçmiş 1920'lerde. Bu yüzücüler sosisle sarılmış gibi duruyor! Bu fotoğraf da 1925'te çekilmiş, o zamanlar epey popülermiş bu icat.

18. Çift kişilik pipo

Ciğerlerinizi dumanla doldururken en yakın arkadaşınızın gözlerinin içine baktığınızı düşünün. Böyle minik oyunlar hoşunuza gidiyorsa bu icat tam size göre! Ama tabii tuhaf mı biraz...

19. Güzellik kalibratörü

Makyaj sanatçıları YouTube'da yetişmedi arkadaşlar. Bu icadın amacı makyaj sanatçılarının kadınların yüz ölçülerini acı verici bir şekilde alıp en etkili makyajı yapabilmeleriydi. Artık ortalıkta olmamasına şaşmamalı!

20. Faks gazete

1930'larda, dünyadan anında haber almak isteyen vatandaşlar için yaratılmış icat. Yani evden çıkıp markete yürümek zor geliyormuş. Ancak işin komik yanı, cihazın haberi yazdırması SAATLER alıyormuş. Hızlı haberin adresi :)

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
Helal olsun!
Hoş değil!
Yerim!
Çok acı...
Yok artık!
Çok iyi!
Kızgın!

ONEDİO ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorum Yazın
birinci-tekil-birey

17'deki teyze ve amcalar utançtan kameraya bakmamış gibiler. Bence o yıllarda da pek popüler değilmiş.

dizmana.com

benzer icatlar çok daha fazlası http://www.dizmana.com/icerik/sadece-1-kere-kullanilip-sonra-yok-olan-egzantirik-buluslar/

devemavisi

şu bisiklet-dikiş makinası olayı hepsinden saçmaydı net.

ufukdiyoki

Dikiş makinesi ne alaka :D

vilyimvolis

hareket enerjisinin boşa gitmemesini sağlamışlar, bedava enerji ile dikiş makinesi çalısıyor :)

ufukdiyoki

Bi gün bi adam müthiş bir yeteneğim var diye padişaha ulaşmış. Yeteneğimi göstermek istiyorum demiş falan filan. Yüz metre mesafeden koşa koşa gelip elindeki ipliği duran bir iğneden geçirebiliyormuş. Gösteri alanı yapmışlar, padişah gelmiş. Adam cidden koşmuş koşmuş elindeki ipliği iğneden geçirmiş. Alkış falan filan. Gözler padişaha dönmüş, vezir demiş ne ödül verelim padişahım. Padişah da, yüz altın yüz kırbaç demiş. Bi daha böyle gereksiz işlerle uğraşmasın.

vilyimvolis

tamam hünkarım söylerim bi daha uğraşmaz :D

Başlıklar

İngiltereSavaşYoutube
Görüş Bildir