Görüş Bildir

Deniz Gök
05.03.2015 - 20:42 Son Güncelleme: 06.03.2015 - 10:35
İçeriğin Devamı Aşağıda

Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun, BM Genel Sekreteri Ban Ki-Moon ile görüşmesi sona erdi. Görüşme sonrası düzenlenen ortak basın toplantısında Başbakan Davutoğlu önemli açıklamalarda bulundu.

Temasları kapsamında ABD'de bulunan Başbakan Ahmet Davutoğlu, BM Genel Sekreteri Ban Ki-mun ile görüşmesin ardından basın toplantısı düzenledi.

Başbakan Davutoğlu toplantısında basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Dolar'daki yükselişin nedenine dair soruya Başbakan Davutoğlu: 'Doların yükselmesi, doların diğer para birimleri karşısında yükselmesiyle ilgili bir husustur. Sadece Türkiye'deki tartışmalara bağlanamaz. Dolardaki yükselişle ilgili tüm kurumlarımız gerekli tedbirleri almaktadır. Dün ilk yükseliş trendi olduğunda ben de buradan merkez bankası başkanımızla bir görüşme gerçekleştirdim. Gerektiğinde her türlü tedbir alınır ama bunun dünyadaki genel bir dalgalanmanın Türkiye'ye yansıması olduğu unutulmamalı. Türkiye'de kur dolayısıyla özel bir kriz olduğu gibi bir kanaat, doğru bir kanaat değil ama bunu ciddiyetle ele alıyoruz.' dedi,

'ULUSLARARASI TERÖRLE İLGİL KAYGILARI OLANLARIN DAHA FAZLA İSTİHBARAT PAYLAŞMALARINI İSTİYORUZ'

'IŞİD ile mücadele Türkiye ekonomisini nasıl etkiliyor' şeklindeki soruya Davutoğlu: 'Türkiye'nin IŞİD ve Suriye ile ilgili adım atmadığını söylemek kesinlikle kasıtlı ve yanıltıcıdır. Türkiye 3 günde Kobani'den 200 bin sığınmacı kabul etti. Uluslararası terörle mücadelede pozisyonumuz açıktır. Türkiye IŞİD'ı bir terör örgütü olarak 2013 Ekim'de kabul edip, ilan eden ilk ülkedir.

New York veya başka başkentlerden oturarak durumu değerlendirmek, Türkiye Suriye sınırı değerlendirmek kolaydır ama gerçeği yansıtmaz. Biz uluslararası terörle ilgili kaygıları olanların daha fazla istihbarat paylaşmalarını istiyoruz.' dedi.

'ULUSLARARASI CAMİANIN BIRAKIN B PLANINI A PLANI BİLE YOK'

Halep etrafındaki çatışmaların sorulması üzerine Davutoğlu, 'Şu ana kadar uluslararası camianın bırakın b planını a planı bile yok. Rejim tarafından işlenen kimyasal silah suçları ile alakalı da açık bir stratejisi yok. Suriye rejimi, IŞİD ile mücadele ettiği için her şeyi mubah sayabiliyor. Suriye'deki rejim Halep'e saldırılarını sürdürüyor.' dedi.

'SİYASİ SORUNLARIN MISIR İÇİNDE MISIR HALKI TARAFINDAN ÇÖZÜLMESİ GEREKTİĞİNE İNANIYORUZ'

Mısır Türkiye ilişkilerinin seyrine dair soruya Başbakan Davutoğlu, 'Mısır bölgedeki istikrarın omurgasıdır. Mısır halkının ne kadar onurlu bir halk olduğunu biliyorum. Mısır olmadan kapsamlı bir istikrar olmaz bölgede, biz bunu iyi biliyoruz. Biz iyi ilişkiler kurmaya çalıştık ama ilkelerimiz var, biz askeri darbeyi kabul etmiyoruz, özellikle de seçilmiş bir devlet başkanına karşı. Bizim temel noktada eleştirdiğimiz konu budur. Siyasi sorunların Mısır içinde Mısır halkı tarafından çözülmesi gerektiğine inanıyoruz. Biz bölgede barışçıl bir ortam görmek istiyoruz. Mısır'ın işlerine karışmıyoruz öyle de bir niyetimiz yok. Bizim güçlü bir Mısır'a ihtiyacımız var. Tahrir ruhuna saygı gösterilmeli.

'OPERASYONUN SABAHINA BM'Yİ BİLGİLENDİRDİK'

Şah - Fırat Operasyonu ile ilgili Ban ki Moon'un tavrının sorulmasına Davutoğlu, 'Operasyonun sabahına BM'yi bilgilendirdik. BM Genel sekreterinin olumsuz bir tavrı yok' dedi.

DÜŞEN F4'LER

Düşen F4 uçaklarının sorulması üzerine Davutoğlu, 'Savunma bakanımızın ziyareti Musul operasyonu konusu ile sınırlı değildi.

F4 uçakları ile ilgili olarak Genelkurmay başkanımız ile görüştük. Detaylı bir bilgi sundu. F4'lerle ilgili olarak konuyu ele alacağız. Bana uçaktan ziyade, eğitimin zorluğundan kaynaklanan faktörlerin etkili olabileceği belirtilmişti. İnceleyeceğiz gerekirse F4'ler tüm bu eğitim faaliyetlerinin dışında tutulabilir. Bunu inceleyeceğiz.' dedi.

• Nafiz ALBAYRAK - NEW YORK / DHA
Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!