Görüş Bildir
Haberler
Binlerce Yıllık Hint Bilgeliği Hazinesi Bhagavad Gita'dan 25 Öğreti

Binlerce Yıllık Hint Bilgeliği Hazinesi Bhagavad Gita'dan 25 Öğreti

Bhagavad Gita, dünyanın en uzun destanı olarak bilinen Mahabbarata'nın on sekiz bölümünden birisi ve destanın kalbidir. Mahabbarata destanı bize kardeş çocukları arasındaki iktidar ve adalet mücadelesini anlatırken Bhagavad Gita çok daha büyük bir mücadeleyi, insanın korkularına, arzularına ve içindeki karanlığa karşı olan savaşı hoca ve öğrencisinin ağzından anlatır. Bhagavad Gita'da kendinizi, güçlü ve zayıf yönlerinizi görecek, kendi varlığını fethetmenin eşiğinde olan İç Savaşçı'yı hatırlayacaksınız.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

1. Ödevin karşısında titrememelisin; çünkü bir savaşçı için haklı bir savaştan daha çok istenecek bir şey yoktur.

1. Ödevin karşısında titrememelisin; çünkü bir savaşçı için haklı bir savaştan daha çok istenecek bir şey yoktur.

2. Bilgeler ne yaşayanlar ne de ölüler için üzülürler.

2. Bilgeler ne yaşayanlar ne de ölüler için üzülürler.

3. Soğuğu ve sıcağı, zevki ve acıyı veren maddeyle birliktelik geçicidir, gelir ve gider.

3. Soğuğu ve sıcağı, zevki ve acıyı veren maddeyle birliktelik geçicidir, gelir ve gider.

4. Doğan biri için ölüm, ölen biri için doğum kesindir.

4. Doğan biri için ölüm, ölen biri için doğum kesindir.

5. Sonuç için çalışanlara acımak gerek. Sonuç için çalışanlar acınacak durumdadır.

5. Sonuç için çalışanlara acımak gerek. Sonuç için çalışanlar acınacak durumdadır.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

6. Kalbi huzurlu olanın, aklı kısa sürede dengeyi kurar.

6. Kalbi huzurlu olanın, aklı kısa sürede dengeyi kurar.

7. Zihin duyulara boyun eğdiğinde kavrayış, fırtınada sürüklenen gemi gibi sürüklenir.

7. Zihin duyulara boyun eğdiğinde kavrayış, fırtınada sürüklenen gemi gibi sürüklenir.

8. Bir savaşçı ol ve ruhun baş düşmanı olan tutkuyu öldür.

8. Bir savaşçı ol ve ruhun baş düşmanı olan tutkuyu öldür.

9. Cahiller eyleme bağlılıklarından eylemde bulunuyorsa, bilgeler de bağlı olmadıkları için, dünyanın iyiliğini arzulayarak eylemde bulunurlar.

9. Cahiller eyleme bağlılıklarından eylemde bulunuyorsa, bilgeler de bağlı olmadıkları için, dünyanın iyiliğini arzulayarak eylemde bulunurlar.

10. Değersiz de olsa, kişinin kendi ödevini yapması, başkasının ödevini yapmasından iyidir.

10. Değersiz de olsa, kişinin kendi ödevini yapması, başkasının ödevini yapmasından iyidir.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

11. İnsanı isteksizce günahı iten, zorlayıcı bir güç olan şey nedir, ey Varşneya?

11. İnsanı isteksizce günahı iten, zorlayıcı bir güç olan şey nedir, ey Varşneya?

Hareketin özelliğinden doğan arzudur, gazaptır. Bu her şeyi tüketir ve kirletir. Dünyadaki düşmanımız bil bunu.

12. Başarı, eylemden doğar.

12. Başarı, eylemden doğar.

13. Günahkarların en günahkarı da olsan, bilgelik salıyla günahları aşabilirsin.

13. Günahkarların en günahkarı da olsan, bilgelik salıyla günahları aşabilirsin.

14. İşleri arzudan arınmış, eylemleri bilgelik ateşinde yanmış olan insan, tüm ermişlerin bilge saydığı insandır.

14. İşleri arzudan arınmış, eylemleri bilgelik ateşinde yanmış olan insan, tüm ermişlerin bilge saydığı insandır.

15. Ne nefret eden ne arzulayan, zıtlıkların dualitesinden kurtulmuş olan kimse ebedi münzevidir, esaretten kolayca kurtulur.

15. Ne nefret eden ne arzulayan, zıtlıkların dualitesinden kurtulmuş olan kimse ebedi münzevidir, esaretten kolayca kurtulur.
İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

16. Eylemi ödev bilinciyle, ödüllerinden bağımsız olarak yapan bir kişi, bir mistiktir, bir Yogi'dir, ateşten ve gelenekten mahrum kalmaz.

16. Eylemi ödev bilinciyle, ödüllerinden bağımsız olarak yapan bir kişi, bir mistiktir, bir Yogi'dir, ateşten ve gelenekten mahrum kalmaz.

17. Yüce bilgi, yüce sır, yüce saflaştırıcı, erdeme uygun olduğunda sezgisel olarak uygulanması kolaydır ve kalıcıdır.

17. Yüce bilgi, yüce sır, yüce saflaştırıcı, erdeme uygun olduğunda sezgisel olarak uygulanması kolaydır ve kalıcıdır.

Yüce bilgi, yüce sır, yüce saflaştırıcı, erdeme uygun olduğunda sezgisel olarak uygulanması kolaydır ve kalıcıdır.

Bu bilgiyi inkar edenler, bana ulaşmadan ölümlü dünyanın yollarına geri döneceklerdir.

18. Vazgeçmek huzura götürür.

18. Vazgeçmek huzura götürür.

Bilgelik, düzenli pratikten daha iyidir. Bilgelikten de daha iyi olan tefekkürdür (meditasyon). Tefekkürden de iyi olan eylemin ödüllerinden feragat etmektir. Vazgeçmek huzura götürür.

19. Hiçbir varlığa karşı kötü niyet taşımayan, dostane ve şefkatli kişi, tutku ve bencillikten uzakta, zevk ve acının dengesinde bulunur ve bağışlayıcıdır.

19. Hiçbir varlığa karşı kötü niyet taşımayan, dostane ve şefkatli kişi, tutku ve bencillikten uzakta, zevk ve acının dengesinde bulunur ve bağışlayıcıdır.

20. Gunalar; Satva, Rajas ve Tamas'tır. Maddede doğan nitelikler bunlardır. Onlar bedenin içine yerleşmiş yok edilemez sakinleridir.

20. Gunalar; Satva, Rajas ve Tamas'tır. Maddede doğan nitelikler bunlardır. Onlar bedenin içine yerleşmiş yok edilemez sakinleridir.

Gunalar; Satva, Rajas ve Tamas'tır. Maddede doğan nitelikler bunlardır. Onlar bedenin içine yerleşmiş yok edilemez sakinleridir.

  • Satva (uyum, denge), lekesizliği, parlaklığı ve sağlıklı oluşu nedeniyle saadete ve bilgeliğe bağlayıcıdır.

  • Tamas (atalet) ise cahillikten doğmuştur, bedende ikamet edenlere sahte yanılsamalar yaratır. Tembellik, uyuşukluk ve savsaklamanın bağları ile büyür.

  • Rajas (aşırı hareket), arzulu doğasıyla, yaşama susamışlığıyla bağımlılığın kaynağıdır. Bedenin sakinini eyleme yöneltir.

İçeriğin Devamı Aşağıda
Reklam

21. Bilgeliğin ışığı bedenin tüm kapılarını aydınlattığı zaman uyumun yükselmekte olduğu bilinir.

21. Bilgeliğin ışığı bedenin tüm kapılarını aydınlattığı zaman uyumun yükselmekte olduğu bilinir.

22. Cahillik, hareketsizlik, savsaklama ve iç karanlık ataletin artmasından doğar.

22. Cahillik, hareketsizlik, savsaklama ve iç karanlık ataletin artmasından doğar.

23. Bu dünyada iki enerji bulunur. Yok olan ve yok edilemez olan. Yok olan tüm varlıklardır. Yok edilemez olan ise değişmez olandır.

23. Bu dünyada iki enerji bulunur. Yok olan ve yok edilemez olan. Yok olan tüm varlıklardır. Yok edilemez olan ise değişmez olandır.

24. Erdemler özgürleştirir, kurtuluşa götürür. Kötü alışkanlıklar köleliğe.

24. Erdemler özgürleştirir, kurtuluşa götürür. Kötü alışkanlıklar köleliğe.

25. Varlığı bozan bu cehennemin kapıları üçtür; tutkular, öfke ve hırs. Bu nedenle, insan onlardan uzak kalmalıdır.

25. Varlığı bozan bu cehennemin kapıları üçtür; tutkular, öfke ve hırs. Bu nedenle, insan onlardan uzak kalmalıdır.
Yorumlar ve Emojiler Aşağıda
Reklam
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
43
15
5
2
0
0
0
Yorumlar Aşağıda
Reklam